SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Welke sociale netwerken bestaat nog binnen tien jaar?

Donderdag 13 April 2017


Nieuwe communicatieplatformen zoals Snapchat en LinkedIn zijn volgens Britse en Franse consumenten niet tijdloos en adverteerders moeten dus omzichtig omspringen met welk platform ze inzetten in hun communicatieplan. Dat blijkt uit onderzoek van Morar Consulting in maart 2017 onder 2000 Britse en Franse consumenten in opdracht van Mailjet, een provider voor e-maildiensten. Uit het onderzoek komt naar voren dat e-mail het communicatiemiddel zal zijn dat we zeker nog het meest (41%) zullen gebruiken in het jaar 2027. Facebook en WhatsApp volgen met 26%. Verder is 14% ervan overtuigd dat Snapchat nog zal bestaan binnen 10 jaar. Pinterest en LinkedIn doen het nog slechter met slechts 11%.

Daarnaast werd bevraagd of de respondenten belangrijke recente updates aan de verschillende communicatieplatformen hadden opgemerkt. 35% van de ondervraagden gaf toe dat het geen enkele update had opgemerkt. Maar 6% was op de hoogte van Instagram’s ‘Shop now’ knop. Verder vindt 15% van de respondenten video’s van merken op Snapchat of Facebook storend;14% wenst live streams op de sociale netwerken gebruiken.

Het grootste pijnpunt bij de communicatie van merken voor consumenten is de relevantie van hun boodschappen. 25% van de Britse vindt dat de boodschappen niet persoonlijk gericht zijn. Volgens de ondervraagden staan supermarkten het dichtst bij hun consumenten (42%), gevolgd door technologiemerken (21%). In de U.K. brengen automerken (5%), beautymerken (4%) en fashionmerken (3%) het er slecht vanaf.

Consumenten vragen merken om real-time en locatiegebaseerde e-mails (36%) in te zetten, alsook e-mails die aansluiten op de producten die ze opgezocht of gekocht hebben (32%). Een derde van de ondervraagden verwacht ook de mogelijkheid om iets te kopen of te betalen binnen het e-mailbericht. Het design van die e-mail is dan ook van groot belang. 37% van de respondenten wil dat merken communiceren met filmpjes van hun producten. Jongere consumenten zijn hier het meest vragende partij voor.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame

TrendWolves & ACC over de professionele verwachtingen van Gen Y in de reclame



DOSSIER  



AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier