SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Welke sociale netwerken bestaat nog binnen tien jaar?

Donderdag 13 April 2017


Nieuwe communicatieplatformen zoals Snapchat en LinkedIn zijn volgens Britse en Franse consumenten niet tijdloos en adverteerders moeten dus omzichtig omspringen met welk platform ze inzetten in hun communicatieplan. Dat blijkt uit onderzoek van Morar Consulting in maart 2017 onder 2000 Britse en Franse consumenten in opdracht van Mailjet, een provider voor e-maildiensten. Uit het onderzoek komt naar voren dat e-mail het communicatiemiddel zal zijn dat we zeker nog het meest (41%) zullen gebruiken in het jaar 2027. Facebook en WhatsApp volgen met 26%. Verder is 14% ervan overtuigd dat Snapchat nog zal bestaan binnen 10 jaar. Pinterest en LinkedIn doen het nog slechter met slechts 11%.

Daarnaast werd bevraagd of de respondenten belangrijke recente updates aan de verschillende communicatieplatformen hadden opgemerkt. 35% van de ondervraagden gaf toe dat het geen enkele update had opgemerkt. Maar 6% was op de hoogte van Instagram’s ‘Shop now’ knop. Verder vindt 15% van de respondenten video’s van merken op Snapchat of Facebook storend;14% wenst live streams op de sociale netwerken gebruiken.

Het grootste pijnpunt bij de communicatie van merken voor consumenten is de relevantie van hun boodschappen. 25% van de Britse vindt dat de boodschappen niet persoonlijk gericht zijn. Volgens de ondervraagden staan supermarkten het dichtst bij hun consumenten (42%), gevolgd door technologiemerken (21%). In de U.K. brengen automerken (5%), beautymerken (4%) en fashionmerken (3%) het er slecht vanaf.

Consumenten vragen merken om real-time en locatiegebaseerde e-mails (36%) in te zetten, alsook e-mails die aansluiten op de producten die ze opgezocht of gekocht hebben (32%). Een derde van de ondervraagden verwacht ook de mogelijkheid om iets te kopen of te betalen binnen het e-mailbericht. Het design van die e-mail is dan ook van groot belang. 37% van de respondenten wil dat merken communiceren met filmpjes van hun producten. Jongere consumenten zijn hier het meest vragende partij voor.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier