SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 55+: trouw op post!

Zondag 9 April 2017


De oudere kijkers maken niet vaak gebruik van de pauze- en opnameknop en ze zijn nog minder geneigd de andere toepassingen van het televisiescherm te testen (OSU - VOD, DVD/BluRay, enz… ). De 55-plussers vertegenwoordigen de helft van het Total Channels-bereik, maar slechts een kwart van het OSU-bereik. Bij de bevolking jonger dan 35 stellen we precies de omgekeerde ratio vast. Hoewel het bereikprofiel van OSU jong is zowel in het noorden als in het zuiden, is het vooral verbreid in de hogere sociale klassen van het noorden, terwijl aan Franstalige zijde precies het omgekeerde geldt. Zowel voor TSV als voor OSU is er een duidelijke generatiekloof. Hoewel het bekeken volume televisiecontent enorm is, zijn de manieren om die te consumeren bijzonder gediversifieerd bij de jongere generaties. CIM TV stelt ons enkel in staat de omvang van het fenomeen te meten op het televisiescherm; resten dus nog de andere schermen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier