SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Licht op groen voor Het Mediahuis

Vrijdag 25 Oktober 2013


Licht op groen voor Het Mediahuis
De Belgische Mededingingsautoriteit (BMA) heeft een beslissing genomen in het dossier van Mediahuis en zet het licht op groen voor de plannen van de Vlaamse uitgevers Corelio en Concentra om hun krantenactiviteiten te bundelen in Mediahuis (waarbij Corelio een belang krijgt van 62% en Concentra van 38%).
De groep moet hierbij wel een aantal voorwaarden naleven gedurende een periode van vijf jaar. Die betreffen het in stand houden van de krantentitels van Mediahuis (De Standaard en Het Nieuwsblad bij Corelio naast Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen bij Concentra). De kranten moeten met andere woorden blijven bestaan met een “voldoende uitgebreide redactie die inhoudelijk wordt aangestuurd door een eigen hoofdredactie”. Bedoeling: de verschraling van het medialandschap tegengaan.
Anderzijds moeten de groepen zich ertoe verbinden om “het verspreidingsgebied van de Gazet van Antwerpen in de hele provincie Antwerpen te verzekeren, onder meer via een voldoende uitgebouwde regionale en lokale berichtgeving”.
Dankzij deze beslissing vermijden beide groepen een tweede fase in het onderzoek naar de toelaatbaarheid van de fusie die eerder was aangevraagd door de BMA-auditeur en kunnen de betrokkenen overgaan tot de concrete uitvoering van de fusie. De directie van Corelio heeft laten weten dat Mediahuis al op 1 november start; de eerste ondernemingsraad vindt plaats op 6 november. Dan wordt de sociale impact van de fusie toegelicht.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier