SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: TV kijken op internet, hoofdzakelijk op maat

Zondag 2 April 2017


In Groot-Brittannië superviseert de BARB de klassieke tv-bereikstudie, maar ze wil die uitbreiden naar andere kijkvormen dan de traditionele consumptie via scherm. Daarom lanceerde het instituut het ‘Dovetail’ project. Dat meet de tv-consumptie via een dertigtal verschillende apps en registreert op de Britse markt een ‘census’ meting van deze consumptie op basis van een gecumuleerde tijd. Zo wordt er sinds begin dit jaar vastgesteld dat de consumptie van ‘live streaming’ relatief in de minderheid is, goed voor minder dan 30% van de tijd (met een minimum van 25% en een maximum van 31%). Het verbruik situeert zich vooral ‘on demand’, wellicht omdat live comfortabeler is via het klassieke scherm. Wat de platformen betreft, is het Apple-universum in het voordeel (met 45% van de totale tijd), gevolgd door ‘webplayers’ met 41%, op afstand gevolgd door Android. De verschillen naargelang de week zijn miniem.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier