SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: 2017 lacht TF1 nog niet toe

Zaterdag 18 Maart 2017


We weten nog niet met welke regie, maar het lijkt toch definitief vast te staan dat TF1 zijn intrek zal nemen op de Franstalige Belgische reclamemarkt in de loop van dit jaar. Maar waar staat TF1 in België voor, aan het begin van 2017? Met 14% bereik bij de volwassen tussen 18 en 54 jaar (17:00-23:00 – januari-februari 2017) staat de zender op de derde plaats, na RTL-TVI en La Une. De Franstalige Belgen kijken er vooral off prime time naar, eerder aan het einde dan bij het begin van de week. De grote entertainment afspraken tijdens het weekend staan trouwens garant voor de bereikpieken van de zender in België. Tegelijk waren de bereikcijfers van TF1 in België nooit zo laag als in januari en februari van dit jaar. Dat geldt overigens ook in Frankrijk, waar 2016 het slechtste jaar uit de geschiedenis van het station was. Wellicht heeft dat iets te maken met het feit dat de Franse zender niet meteen uitblinkt door innovatiedrang of lef. Toch blijft het een concurrent die onze nationale zenders ernstig moeten nemen.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier