SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: tv op alle schermen, pure digital players in long tail (USA)

Zondag 12 Maart 2017


Televisie heeft een reportingstandaard, die van de rating, waar het aantal kijkers gewogen wordt door de kijkduur tijdens een bepaalde uurschijf. Het potentieel polemische idee van het Video Advertising Bureau (VAB) bestaat erin dezelfde methode toe te passen op de digitale wereld, over een tijdspanne van 24u. Deze methode heeft twee voordelen: ten eerste kan ‘any given minute’ op dezelfde basis vergeleken worden. Ten tweede is het mogelijk de opsplitsing te berekenen. Volgens deze berekening vertegenwoordigt tv 73% van het multiscreen mediaverbruik, zoals gedefinieerd door het VAB. De rest is zeer ongelijk verdeeld over een twintigtal sites of toepassingen. Deze ‘long tail’ geldt ook voor de doelgroep van de millennials. Voor dezelfde periode bedroeg de rating van tv op de 18-34-jarigen 3,5 die van Facebook en meer dan vier keer die van YouTube.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier