SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: tv op alle schermen, pure digital players in long tail (USA)

Zondag 12 Maart 2017


Televisie heeft een reportingstandaard, die van de rating, waar het aantal kijkers gewogen wordt door de kijkduur tijdens een bepaalde uurschijf. Het potentieel polemische idee van het Video Advertising Bureau (VAB) bestaat erin dezelfde methode toe te passen op de digitale wereld, over een tijdspanne van 24u. Deze methode heeft twee voordelen: ten eerste kan ‘any given minute’ op dezelfde basis vergeleken worden. Ten tweede is het mogelijk de opsplitsing te berekenen. Volgens deze berekening vertegenwoordigt tv 73% van het multiscreen mediaverbruik, zoals gedefinieerd door het VAB. De rest is zeer ongelijk verdeeld over een twintigtal sites of toepassingen. Deze ‘long tail’ geldt ook voor de doelgroep van de millennials. Voor dezelfde periode bedroeg de rating van tv op de 18-34-jarigen 3,5 die van Facebook en meer dan vier keer die van YouTube.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier