Fr
Close

ASSOCIATIONS

Brand Safety: de UBA denkt aan boetes bij verkeerde plaatsing van advertenties

Donderdag 23 Februari 2017

Brand Safety: de UBA denkt aan boetes bij verkeerde plaatsing van advertenties



De Unie van Belgische Adverteerders publiceerde een nieuwe Position Paper die gewijd is aan Brand Safety. De titel luidt: ‘Financieren grote merken terroristische organisaties?’. Hij verwijst naar artikels in de Amerikaanse pers die beweren dat advertenties van sterke merken terecht komen op onaangepaste, dubieuze en zelfs criminele sites.

De UBA hamert andermaal op programmatic. Voor de vereniging is de schuldige “het online ecosysteem dat te snel gegroeid is om deze merken een effectieve bescherming te bieden. De UBA herinnert adverteerders eraan dat ze uiterst waakzaam moeten blijven bij hun aankoopbeleid voor digitale reclame. Maar daarnaast moeten zij van alle tussenpersonen ook de nodige garanties eisen in ‘programmatic’ omgevingen. Het adviseert merken om dit probleem aan te kaarten, expliciet op te nemen in de contracten die zij met de tussenpersonen afsluiten en ze voor hun verantwoordelijkheid te plaatsen, desnoods met boeteclausules indien ze geen kwaliteitsgaranties kunnen geven.

Archief / ASSOCIATIONS