SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Wat is het dna van je merk?

Dinsdag 10 September 2013


Wat is het dna van je merk?
Hoewel heel wat adverteerders zich deze vraag stellen, zijn er maar weinig die erin slagen een duidelijk antwoord te formuleren. Apple is een van die uitzonderingen. Bijna twee jaar na de dood van Steve Jobs, en ondanks het feit dat er alsmaar meer kritiek komt op het beleid van diens opvolger Tim Cook (Oracle-baas Larry Ellison verklaarde onlangs dat Apple in een neerwaartse spiraal zit, net als na het vertrek van Jobs in 1985), speelt TBWA nog altijd op briljante wijze zijn rol als hoeder van het merk. Ten bewijze, de nieuwste campagne die het historische Apple-bureau maakte. Die heeft als simpele baseline ‘Designed by Apple in California’. De art direction is zo klassiek als maar kan (‘traditioneel’ zoals de media waarvoor ze bestemd is) en ze blinkt uit door haar (long) copy. De campagne herinnert eraan wat echt telt bij Apple: de productervaring en de gebruikersvoordelen. Elke zin in de advertentie is gewikt en gewogen, elk van de 130 woorden telt. Samen vormen ze een heldere synthese van de filosofie achter een van de mooiste merken van zijn tijd. Oordeel vooral zelf!
 
“This is it.
This is what matters.
The experience of a product.
How it makes someone feel.
When you start by imagining
What that might be like,
You step back.
You think.
 
Who will this help?
Will it make life better?
Does this deserve to exist?
If you are busy making everything,
How can you perfect anything?
 
We don't believe in coincidence.
Or dumb luck.
There are thousands ‘no's’
For every ‘yes’.
We spend a lot of time
On a few great things.
Until every idea we touch
Enhances each life it touches.
 
We're engineers and artists.
Craftmen and inventors.
We sign our work.
You may rarely look at it.
But you'll always feel it.
This is our signature.
And it means everything.
 
Designed by Apple in California.”



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier