SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Het Behance experiment, door Marc Thomasset

Vrijdag 4 Oktober 2013


Het Behance experiment, door Marc Thomasset
"Voor mij begon alles in 2009. Ik zocht op dat moment een online platform waarmee ik mijn projecten makkelijker zou kunnen delen via de sociale media. Uiteindelijk schreef ik me in op Behance, gewoon omdat het heel gebruiksvriendelijk is. Ik begon met enkele werken te posten, waaronder de Inspiration Pad, een grappig gelijnd schriftje dat ik zelf online verkoop. Het schriftje oogstte al snel veel bijval en commentaren vanuit de Behance-community. In die mate dat de site op een dag besloot het op zijn homepage af te beelden.

Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik niet meteen door had wat voor impact dat zou hebben. Maar de avond zelf kreeg ik honderden bestellingen binnen via mijn online shop. Net zoals berichten van bekende magazines die er in hun volgende nummer een stukje aan wilden wijden. Mensen die ik van haar nog pluim kende, postten artikels op hun blogs, sommigen met een foto waarop het schriftje te zien was. En alsof dat nog niet volstond verwezen bepaalde influencers die ik zelf op Twitter volgde naar de Inspiration Pad, met vermelding van mijn naam. Die vermeldingen werden op hun beurt overgenomen door andere blogs en magazines, waardoor ik de Inspiration Pad vandaag nog steeds verkoop over de hele wereld, van Japan tot de Verenigde Staten en Sydney toe.

Vandaag haalt de Inspiration Pad meer dan 630.000 views en 27.500 likes; het is het elfde meest gewaardeerde project van al diegene die op Behance staan. Ik kon aldus vanop de eerste rij meemaken wat de echte draagwijdte is van een krachtig professioneel sociaal netwerk. Platformen als Behance, maar ook Cargo Collective en Dribbble zijn niet alleen ongelooflijk inspirerend en heel toegankelijk, ze zijn meer dan een uitstalraam voor creatieven, vormgevers, webdesigners en co. Het is geen toeval dat vormgevers als Sagmeister & Walsh of branding bureaus zoals Pentagram eveneens hun portfolio’s op dit soort platformen publiceren. Ze hebben een hoge instant waarde: je kunt er de recentste jobs van iemand die je bewondert volgen en trends oppikken. Bovendien stellen deze platformen je in staat jezelf te verbeteren: door het enthousiasme, de kritiek en de vragen die je post genereren. Maar bovenal geven dit soort platformen je projecten een ongelooflijke dekking en zichtbaarheid. Een paar cijfers? Maandelijks worden meer dan 53.000.000 projecten uit 172 landen bekeken, waarvan er 3.250.000 ‘gewaardeerd’ worden door de leden."

Marc Thomasset, Copy freelance
 



ARCHIVE / CREATIONS






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier