SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: zijn Belgen een bende 'screenagers'?

Zondag 29 Januari 2017


Het Other Screen-onderzoek van het CIM omvat onder andere de volgende vraag: “Over hoeveel van de volgende toestellen beschikt u binnen uw gezin?”, met voor elk van de opgesomde devices de mogelijkheid om te antwoorden ‘geen’ of een cijfer tussen 1 en 5 (of meer). Op basis van de beschikbare informatie hebben we een gemiddeld aantal per toestel en voor het geheel gemaakt. Resultaat: in 2016 hadden de geconnecteerde Belgen meestal potentieel toegang tot 5 à 6 schermen bovenop de televisie. Het vaakst voorkomende daarbij is de smartphone en de desktop is proportioneel gezien het minst populaire. Er is echter een verschil tussen ‘beschikbaar’ en ‘gebruikt’. Op basis van de antwoorden op een andere vraag schatten we het aantal ‘news screens’ dat effectief gebruikt wordt om video te consumeren op gemiddeld 2,4. Er bestaat geen noemenswaardig verschil tussen het noorden en het zuiden. Zie hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier