SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Seen from Space: Internet, seizoensgebonden maar bepaald door de actualiteit

Vrijdag 13 Januari 2017


Vergelijkingen hebben hun beperkingen. Met internet wordt hier verwezen naar trafficvolume gemeten in bezoeken op alle door het CIM geanalyseerde sites. Maar de maandelijkse modulering van de bezoekvolumes verschilt zeer sterk van de televisie. Er is geen echte zomerbreak of winterpiek. Het lijkt zelfs of het de actualiteit is die de extra traffic bepaalt: maart 2016 met de aanslagen, juni met de voetbalhoogmis, maar het is een hypothese. Wat wel klopt daarentegen is dat het surfgemiddelde proportioneel hoger ligt op de eerste dagen van de week. Het aantal weekenddagen in elke maand is dus een van de factoren die de stijgingen en dalingen van het CIM Internetverkeer verklaren. De kans is groot dat er tijdens maanden met proportioneel meer zaterdagen en zondagen proportioneel minder gesurft wordt. Meer info hier.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier