Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Over de impact van AI op de marketingindustrie

Woensdag 14 December 2016

Over de impact van AI op de marketingindustrie

De eerbiedwaardige instituten Warc en Deloitte Digital presenteerden zopas hun ‘Toolkit’ voor 2017, een overzicht van de voornaamste trends en uitdagingen voor marketing het komende jaar. Naast thema’s als ‘dark social’ en digitale effectiveness heeft het verslag het vooral ook over Virtual Reality en Artificial Intelligence. Onderzoek toont dat meer dan de helft van de CMO’s ervan overtuigd is dat de impact van AI op marketing en communicatie groter zal zijn dan die van sociale media. Dat zal bijvoorbeeld blijken uit de mogelijkheden inzake geavanceerde data analyse. Chatbots zullen ook een belangrijk touchpoint worden voor service brands, wat betekent dat marketeers extra aandacht zullen moeten besteden voor de tone of voice van de branded conversations. Anderzijds kunnen ‘virtuele assistenten’ instaan voor ‘programmatic consumption’, met andere woorden een geautomatiseerde merkkeuze die de consument het leven vergemakkelijkt. Bovendien kan machine learning helpen om campagnes te optimaliseren. Meer info over de toolkit vind je hier.

Archief / BEST OF RESEARCH