Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Ford definieert tien trends voor 2017

Maandag 12 December 2016

Ford definieert tien trends voor 2017

Het is er het seizoen voor. Nu pakt ook Ford uit met zijn ‘Looking Further’ rapport, waarin het automerk tien consumptietrends voor 2017 identificeert. Daarop zal de autobouwer zich baseren voor zijn komende activiteiten.
 
Vertrouwen als centraal gegeven. Daar waar de waarheid vroeger als onbetwistbaar werd beschouwd, wordt ze steeds meer een kwestie van perceptie. 80% van de volwassenen vindt dat de media meer opinies dan objectieve informatie geven.
 
De rol van de vrouw. Demografische veranderingen en de groeiende betrokkenheid van vrouwen bij alle economische sectoren hebben de dynamiek binnen de gezinnen en op het werk veranderd. Vrouwen en mannen blijven samen de rol en de verantwoordelijkheid van elkeen herdefiniëren.
 
Duurzaam consumeren. 70% van de respondenten zegt zich bewust te zijn van milieuproblemen als droogte of overstromingen.
 
Het ideale leven, versie 2.0. Geluk omvat voortaan de ervaring en waarden. 68% van de respondenten zegt minder aandacht te besteden aan de materiële kant der dingen dan vroeger.
 
Tijd optimaliseren. In een wereld van consumptie op verzoek hebben consumenten hun verhouding tot de tijd herzien. Vandaag geeft 72% van de respondenten toe dat hun definitie van ‘tijdverlies’ verschilt van vroeger.
 
Het dilemma van de klant. Consumenten hebben meer keuzemogelijkheden dan ooit en aarzelen bijgevolg meer dan ooit om zich te engageren. 73% van de respondenten zegt dat het internet meer keuze biedt dan ze nodig hebben.
De technologische spiraal. 75% zegt dat het online zoeken naar informatie vaak tegenstrijdigheden oplevert en 81% vindt dat de zoektocht naar ‘steeds beter’ eindeloos is.
 
Iedereen speelt een rol in verandering. Consumenten worden zich bewust van hun invloed. 67% denkt dat een merk boycotten een positieve impact kan hebben en 86% geeft toe meer op de ethiek van een merk te letten bij de aankoop van een dienst of product.
 
Luisterende ouders. Er bestaan steeds meer uiteenlopende ouderschapsstijlen; de impact van de technologie blijkt grotendeels een troef in de opvoeding. 66% van de ouders denkt dat het succes van hun ouderschap afgemeten kan worden aan het welslagen van hun kinderen.
 
De kracht van communities. 85% van de respondenten stelt meer geneigd te zijn een bedrijf te steunen als dat de draagwijdte van zijn daden boven de winst stelt. 62% vindt dat bedrijven verantwoordelijkheid dragen in een beter leven voor hun klanten.

Archief / BEST OF RESEARCH