Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Ipsos creëert een multisensoriële tool voor de meting van OOH-bereik

Woensdag 12 Oktober 2016

Ipsos creëert een multisensoriële tool voor de meting van OOH-bereik

Route, de interprofessionele vereniging voor outdoor communicatie in het Verenigd Koninkrijk, belastte Ipsos met de ontwikkeling van een ambitieus bereikmetingsysteem voor affichage. Het is een groots project vanwege het budget – het gaat naar verluidt om een contract van 23 miljoen over zes jaar – maar ook door de ingezette technologie. Ipsos gaat immers meer dan 43.000 Britten uitrusten met een multisensoriële meter die speciaal voor dit project ontwikkeld werd en die gedurende 14 dagen aan een stuk hun verplaatsingen buitenshuis registreert.
 
De tool omvat niet alleen een GPS, maar ook een wifi module, een gyroscoop (om de hoek ten opzichte van de panelen in te schatten), een versnellingsmeter en een barometer. Deze zeer innoverende tool maakt het mogelijk om seconde per seconde de positie en de beweging van de deelnemers te kennen, ook als ze zich in gesloten ruimten (zoals stations, luchthavens, de metro of winkelcentra) bevinden.
 
De bereikmeting zal alle traditionele sociodemografische parameters integreren en rekening houden met het seizoenseffect bij gedrag. De eerste resultaten zullen in maart 2018 beschikbaar zijn.

Archief / BEST OF RESEARCH