SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Zuckerberg op zoek naar vrienden

Woensdag 23 Oktober 2013


Zuckerberg op zoek naar vrienden
“Elk van ons. Overal. Toegang tot het internet”. Dat is de doelstelling van het Internet.org project, een initiatief van Mark Zuckerberg en zijn vrienden van Ericsson, Media Tek, Nokia, Opera, Qualcomm en Samsung. Je kon zowat overal lezen dat het project op initiatief van deze grote op het eerste gezicht filantropische bedrijven de toegang tot het internet wil verruimen met vijf miljard mensen extra (het dubbele van nu). Dat willen ze doen door de kostprijs voor de basisdiensten op mobiele telefoons in de ontwikkelingslanden te beperken. In de praktijk willen de partners van Internet.org gemeenschappelijke projecten voeren, hun kennis delen en zowel industriëlen als regeringen mobiliseren. Verder streven ze ook naar een vereenvoudiging van de mobiele apps die efficiënter moeten worden; de onderdelen van telefoons en netwerken moeten verbeteren. Bovendien mogen ze minder energie verbruiken. Hoe komt de jonge Facebook-baas in godsnaam op zo’n idee? Zou hij in de voetsporen van Bill Gates willen treden en zichzelf als wilde weldoener voor de mensheid positioneren? Misschien moeten we hem dan trouwens aanraden Steve Ballmer die binnenkort op pensioen gaat te rekruteren om een handje toe te steken? Ook al klinkt de voice-over in de presentatievideo van Internet.org als een toespraak van Lincoln, het initiatief ruikt toch in de eerste plaats naar marketing. Het heeft veel weg van een Marshall-plan 2.0 voor de mobiele interneteconomie in de ontwikkelingslanden, aangezien de mature en groeimarkten verzadigd geraken.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier