SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Zuckerberg op zoek naar vrienden

Woensdag 23 Oktober 2013


Zuckerberg op zoek naar vrienden
“Elk van ons. Overal. Toegang tot het internet”. Dat is de doelstelling van het Internet.org project, een initiatief van Mark Zuckerberg en zijn vrienden van Ericsson, Media Tek, Nokia, Opera, Qualcomm en Samsung. Je kon zowat overal lezen dat het project op initiatief van deze grote op het eerste gezicht filantropische bedrijven de toegang tot het internet wil verruimen met vijf miljard mensen extra (het dubbele van nu). Dat willen ze doen door de kostprijs voor de basisdiensten op mobiele telefoons in de ontwikkelingslanden te beperken. In de praktijk willen de partners van Internet.org gemeenschappelijke projecten voeren, hun kennis delen en zowel industriëlen als regeringen mobiliseren. Verder streven ze ook naar een vereenvoudiging van de mobiele apps die efficiënter moeten worden; de onderdelen van telefoons en netwerken moeten verbeteren. Bovendien mogen ze minder energie verbruiken. Hoe komt de jonge Facebook-baas in godsnaam op zo’n idee? Zou hij in de voetsporen van Bill Gates willen treden en zichzelf als wilde weldoener voor de mensheid positioneren? Misschien moeten we hem dan trouwens aanraden Steve Ballmer die binnenkort op pensioen gaat te rekruteren om een handje toe te steken? Ook al klinkt de voice-over in de presentatievideo van Internet.org als een toespraak van Lincoln, het initiatief ruikt toch in de eerste plaats naar marketing. Het heeft veel weg van een Marshall-plan 2.0 voor de mobiele interneteconomie in de ontwikkelingslanden, aangezien de mature en groeimarkten verzadigd geraken.



ARCHIVE / BRAND - LAUNCH






INTERVIEW

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue):

Gaëlle Mauroit (Ciné-Télé-Revue): "De digitalisering hangt in de eerste plaats af van de ontwikkeling van de expertise en de verrijking van de medewerkers"



DOSSIER  



Peter Field vs Wim Vermeulen: Kortetermijndenken is onhoudbaar op lange termijn  


De Belgische Vereniging van Audiovisuele Media organiseerde voor ons een ontmoeting met Wim Vermeulen, directeur strategie en innovatie bij Dentsu Aegis Network, en de Britse consultant Peter...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Michel Van der Poorten (IBM): "90% van de wereldwijd beschikbare gegevens werd de 24 laatste maanden gegenereerd"  


Op regelmatige basis verzamelen de teams van Wavemaker zich in de grote centrale zaal van de GroupM-kantoren voor een presentatie door een inspirerende spreker, waarbij ook hun klanten worden...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Is uw voice marketingstrategie klaar?, door Damien D'Ostuni (Innovation & Activation Expert, Wavemaker)  


Smart speakers zijn voor de merken een nieuw jachtterrein thuis bij de gezinnen zelf. Hoe kunnen ze hun voordeel doen met deze innovatie, rekening houdend met het feit dat deze interface meestal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier