SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Martin Sorrell: "Groot-Brittannië gaat afzien"

Vrijdag 24 Juni 2016


Martin Sorrell:
Sir Martin Sorrell die aanwezig was in Cannes voor het grote debat met Ban Ki Moon, gaf ook zijn mening over de Brexit. Hij gaf toe dat zijn groep op korte termijn zijn voordeel zou kunnen doen met de schommelingen op de beurzen en herinnerde eraan dat 90% van de groepsinkomsten van buiten het Verenigd Koninkrijk komen. Hij voegde eraan toe dat de onzekerheid die voortvloeit uit de Brexit niet goed is voor de klanten van WPP en dat Groot-Brittannië op lange termijn zal afzien. Daarmee deelt hij de mening van de meeste Britse reclamemensen die we de afgelopen dagen tegenkwamen.

De CEO van WPP had eerder al stelling genomen in dit dossier. In oktober vorig jaar verklaarde hij: “Als het Verenigd Koninkrijk op internationaal vlak wil overleven, zou Londen beter binnen de Europese Unie blijven dan het op zijn eentje te proberen. Om de EU te hervormen, moeten van binnenuit inspanningen geleverd worden.” Sorrell herinnert eraan dat de wereldeconomie ongeveer 72 duizend miljard dollar genereert. “De Verenigde Staten vertegenwoordigen 16 of 17 duizend miljard, China 10 duizend miljard. Economisch gezien vormt de EU een tegengewicht voor deze grootmachten, aangezien onze economieën samen 16 duizend miljard waard zijn voor een bevolging van 500 miljoen mensen.”



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier