SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Alex wie?

Zondag 20 Oktober 2013


Alex wie?
Alex Bogusky, de medeoprichter van het bureau Crispin Porter Bogusky, had een droom. Hij wilde de stijgende werkloosheid in de States een halt toeroepen. Hoe? Door zijn landgenoten aan te moedigen meer authentiek Amerikaanse producten te kopen. Lees: in de Verenigde Staten vervaardigde producten. Volgens hem zou de aankoop van 5% meer ‘made in USA’ producten een miljoen jobs creëren. Bogusky is van oordeel dat outsourcing (“a fancy word for ‘You’re fired”,” zoals hij het treffend schreef) de voornaamste oorzaak van werkloosheid. Niet iedereen op de sociale netwerken is het eens met zijn project millionjobsproject.us… Sommigen beschuldigen hem van Frans chauvinisme, anderen spotten met zijn flower power utopie. USA Today schrijft dat de Made in America beweging onverwacht een nieuwe vriend vond in Bogusky. De ex-reclamejongen wil niet de rekening maken van de rechtse conservatieven en stelt dat Amerikaans kopen in de eerste plaats jobs redt, het milieu verdedigt en de uitbuiting van buitenlandse arbeiders tegengaat. En met de argumenten die hij aanhaalt, is in feite niks mis, want de plaatselijke merken en producten verdedigen is zinvol. De manier waarop de man zijn ideeën communiceert, is echter een gemiste kans. Want geef toe, wie kent Bogusky buiten de reclamewereld? Ondertussen bekende hij zelf ook al dat hij voor zijn video beter een beroep had gedaan op George Clooney in plaats van zijn eigen persoontje te filmen.



ARCHIVE / BRANDS - LAUNCH






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier