SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Iwein Vandevyver over 'Dining for Brussels': "Een mooi voorbeeld van real-time advertising"

Woensdag 22 Juni 2016


Iwein Vandevyver over 'Dining for Brussels':
Kort interview met Iwein Vandevyver, co-CD van Famous, na hun Bronze Lion in PR voor Mediafin met 'Dining for Brussels'.

Proficiat Famous! Hoe voelen jullie je en kan je me iets meer zeggen over het ontstaan van het idee?

We zijn zeer tevreden, vooral omdat het voor een echte klant is, met een echte briefing en omdat de actie supergoed gewerkt heeft. Het is geen scam om een prijs te winnen. De actie heeft echt geholpen om de Brusselse restauranthouders te ondersteunen na al de kommer en kwel door de aanslagen op 22 maart.

Ik wil eerst en vooral heel de ploeg bedanken die aan het project heeft meegewerkt en in het bijzonder aan diegenen die er tijd voor vrijmaakten in hun al veel te overladen agenda. Het was een urgente briefing, maar ze was inspirerend en het idee is vrij snel gekomen. Manon en Vivianne, een junior team, bedachten het idee. Het is hun eerste jaar in de reclame en ze winnen al een Lion! Ik ben supertevreden voor hen.

Onze PR-afdeling leverde mooi werk af, maar deze award toont ook aan dat een eenvoudige advertentie in de dagbladen nog impactvol en doeltreffend kan zijn. Dit is echt een bewijs van 'The Power of Print'. In PR doen we soms aan crisiscommunicatie; we signaleren een probleem. Hier vonden we een goed functionerende oplossing. We konden rekenen op enkele personen met veel ervaring. Dat maakte de actie tot een succes.

Ik vind dat dit een mooi voorbeeld is van 'real-time advertising'. Het was een inspirerende briefing, een eenvoudig idee met een groot potentieel, weinig vergaderingen en een we-gaan-ervoor-attitude. Famous is een bureau dat mensen kan mobiliseren voor zo een project en dat heeft ons veel energie gegeven. De relatie die we met onze klant hebben, was van primordiaal belang. De briefing kwam niet van de marketingafdeling, maar rechtstreeks van de redacties van De Tijd en L'Echo.



ARCHIVE / CANNES LIONS 2016






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier