Peter Ampe en Odin Saillé, CD's van DDB, hielden zich opnieuw in onze buurt op, na hun Gold Lion in PR voor
Studio Brussel en hun Bronze voor
Audi in Outdoor.
Na de Bronze in Promo & Activation, nu een Gold in PR voor Studio Brussel...
Peter Ampe en Odin Saillé: WOAAAAAAWWWWWWWWWWW! Hahaha! Dat vat alles samen!
Oké, tot zover het interview.
Odin Saillé: Nee, nee,… We zijn echt heel tevreden, omdat het een project was dat we oorspronkelijk gelanceerd hebben zonder de steun van verschillende personen bij Studio Brussel. Ze hielden ervan, maar uitten hun twijfels over de haalbaarheid in de korte tijdspanne die we hadden. Toch slaagden we erin om het idee te creëren, te verkopen, te maken en het online te zetten in minder dan 18 uur. Alles moest zeer snel gaan, maar was alleen mogelijk dankzij onze samenwerking met de klant en alle betrokken personen.
Peter Ampe: Gisteren was ik op een seminarie van Razorfish. Ze hebben de Lions van de laatste vijftien jaar geanalyseerd en ze hebben de winnende formule gevonden. Die komt overeen met ons werk voor Studio Brussel: 1. Een zeer goede relatie met de klant, een 'open relationship' die we trouwens met al onze klanten hebben. 2. 'The more people that collaborate, the better the idea gets'. Voor Studio Brussel was het geen idee van twee, drie of vijf personen; het was een een idee waarbij vijftien personen betrokken waren, en elke persoon had een belangrijke bijdrage in het geheel. Dat heeft het uitvoeringsniveau doen stijgen en deze case tot een succes gemaakt.
Odin Saillé: Het is ook een klant die vertrouwen in ons heeft. We krijgen vaak het volgende te horen van hen: 'You know how to make it. So, do it. I trust you.'.
Peter Ampe: Op het seminarie van YouTube vertelde men dat alles sneller en sneller gaat en dat we geen tijd meer hebben om eindeloze vergaderingen bij te wonen. Je moet dus het vertrouwen van de klant krijgen. Geen blablabla! Just do it! We zijn zeer gelukkig met deze Gold Lion.
Laten we het hebben over de Bronze in Outdoor voor Audi.
Peter Ampe: In het begin was het niet gemakkelijk om met iets voor Audi op de proppen te komen, maar dat toont aan dat beperkingen soms aan de basis liggen van de beste ideeën. In dit geval moesten we de nieuwe A4 aankondigen, maar de wagen was er nog niet. We hadden alleen een foto van de voorkant. Het enige element dat we konden gebruikten waren de koplampen, aangezien ze ook in andere modellen van het gamma bestonden.
Odin Saillé: De oplossing bestond erin om de enige foto die we hadden te vermengen met echte koplampen. Die zetten de voorbijgangers in de spotlights, via een billboard van Clear Channel.
Peter Ampe: Het bleef niet alleen bij een billboard. We maakten ook een filmpje ervan. Dat ging viraal en samen met de PR droeg dat bij tot het succes van de campagne.