SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Ad blocks: verschuiving naar mobile

Donderdag 2 Juni 2016


419 miljoen mensen wereldwijd ofwel 22% van de 1,9 miljard smartphonegebruikers, gebruiken ad blockers op hun smartphone. Tussen januari 2015 en januari van dit jaar gaat het om een stijging van 90%. Bovendien is het meer dan twee keer zoveel als het aantal mensen dat ad blockers op hun desktop of laptop gebruikt. Dat blijkt uit een nieuw rapport van PageFair, een technologiebedrijf dat oplossingen op het vlak van ad blocking voorstelt aan uitgevers, en het mobile app intelligence bedrijf Priori Data. De meest gebruikte manier om online advertenties te omzeilen gebeurt via ad blocking browers (408 miljoen personen in maart 2016). China, India en Indonesië tellen in totaal voor 319 miljoen ad blocking browers terwijl Europa en Noord-Amerika slechts goed zijn voor 14 miljoen maandelijkse gebruikers. Het rapport volgt op een analyse van Juniper Research die op 11 mei werd gepubliceerd en die stelt dat het verlies voor uitgevers door ad blocking tegen 2020 28 miljard dollar per jaar zal bedragen.



ARCHIVE / MEDIA - STRATEGY






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier