Fr
Close

AWARDS

CCB Awards: DDB Brussels, de comeback

Vrijdag 27 Mei 2016

CCB Awards: DDB Brussels, de comeback

Geen Grand Prix dit jaar op de CCB Awards, maar wel een Grand Prix for Good en dat is een première in de geschiedenis van Creative Belgium. Die bekroont de beste campagne voor een goede zaak en gaat naar ‘Audio Cartoons’, de campagne van Publicis voor Reporters zonder Grenzen, net na de aanslagen op Charlie Hebdo.
 
Uit de 733 ingeschreven campagnes selecteerden de twaalf juryleden van de CCB Awards 14 Gold, 35 Silver en 48 Bronze (vs 21 Gold, 34 Silver en 32 Bronze van 700 ingeschreven campagnes vorig jaar).
 
De gegeerde titel van Agency of the Year valt te beurt aan DDB Brussels. Drie jaar kostte het ECD Peter Ampe – sinds juni 2015 in het gezelschap van Odin Saillé – om de creatie van het bureau weer op te bouwen en opnieuw een plaats te geven op het creatieve voorplan. De vele nationale en internationale prijzen – waaronder een Grand Prix op Eurobest -  is deze award voor het Agency of the Year het ultieme bewijs.
 
DDB Brussels pakt twee Gold, acht Silver en vier Bronze. Op de tweede plaats vinden we het altijd even discrete Publicis Brussels dat vaak eindigt waar je het niet verwacht. Dit jaar veroveren de troepen van Tom Berth, Geert De Rocker en Naïm Baddich een Gold, zeven Silver en drie Bronze. En ze winnen natuurlijk de nieuwe Grand Prix for Good die echter niet meetelt voor de toekenning van de titel van het Agency of the Year.

De top vijf bestaat verder uit Famous, mortierbrigade en Happiness Brussels, gevolgd door Duval Guillaume, TBWA, BBDO Belgium, These Days en Air Brussels. 

Meer weten hier.

Archief / AWARDS