Fr
Close

BEST OF RESEARCH

Digital OOH: out of the box

Dinsdag 15 December 2015

Digital OOH: out of the box

Volgens de voorspellingen van eMarketer zullen de reclamebestedingen in digital out-of-home dit jaar met meer dan 10% toenemen in de Verenigde Staten en zullen ze 40% van het totaal in OOH vertegenwoordigen. De kaap van 50% zou in 2018 gerond worden. Bij ons sparen in elk geval Clear Channel en JCDecaux kosten noch moeite. Digital OOH gaat eindelijk verder dan de metro en de luchthaven; het is op grote schaal te zien langs belangrijke verkeersassen. Iedereen die regelmatig langs de Generaal Jacqueslaan in Brussel komt, heeft vast al gemerkt dat je er niet naast kunt kijken.
 
De mening van Space: 2016 wordt ook het jaar van digitale affichage, of het nu is bij de ingang van Carrefour, in bepaalde belangrijke winkel- en wandelstraten van de hoofdstad of in sommige toeristische steden, in trein- en metrostations, winkelcentra, maar ook op alle formaten, van de klassieke 2m² tot en met 140m².
 
Het gaat om meer dan de switch van papier naar niet-papier: digitale affichage is een buitenkans voor creativiteit. Natuurlijk kun je je beperken tot de simpele animatie van de beelden of de inlassing van enkele seconden uit een televisiespot, maar dat zou jammer zijn. Om te beginnen biedt digitalisering de mogelijkheid om materiaal bijna in real time aan te passen op basis van de datum (top topicals), het weer (portfolio management) of zelfs onvoorziene gebeurtenissen. Nog een mogelijkheid is de creatie van boodschappen die interactie met hun omgeving creëren of met hun context spelen… kortom, reclame scheppen die zich letterlijk ‘out of the box’ waagt.

Archief / BEST OF RESEARCH