SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Bernard Cools: "De gegevens uit de CIM Persstudie zouden wel eens relatief lang gebruikt kunnen worden."

Dinsdag 15 September 2015


Bernard Cools:
In zijn traditionele voorwoord bij de Pers- en Bioscoopstudie van het CIM die op 15 september verscheen (en waarop we volgende week terugkomen), herinnert Bernard Cools die de Technische Commissie Pers voorzit, eraan dat deze nieuwe levering een driejarig contract met TNS afsluit. Dat stond in het teken van de zogenaamd ‘hybride’ meting (waarbij de digitale edities en apps ook tot de CIM-package behoren) en werd bepaald door een verdubbeling van de publicatiefrequentie: een keer in maart en een keer in september. “Die gewoonte zal niet blijven duren”, aldus Bernard Cools die ons eraan herinnert dat nog niet beslist is over de toekomst van de persbereikmeting. “Het impliceert dat de gegevens die nu verschijnen wel eens voor een relatief lange periode gebruikt zouden kunnen worden. In dit stadium is er nog geen officieel lastenboek voor de meting van de lezersaantallen (papier en digital). De volgende versie van de studie is op dit moment nog niet meer dan een scenario. Zolang dat niet definitief is, blijven de gegevens uit het CIM-onderzoek van 2014-2015 van kracht. Voor sommigen zal dat een zeer lange periode lijken, terwijl anderen dat net aangenaam zullen vinden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier