SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Bernard Cools: "De gegevens uit de CIM Persstudie zouden wel eens relatief lang gebruikt kunnen worden."

Dinsdag 15 September 2015


Bernard Cools:
In zijn traditionele voorwoord bij de Pers- en Bioscoopstudie van het CIM die op 15 september verscheen (en waarop we volgende week terugkomen), herinnert Bernard Cools die de Technische Commissie Pers voorzit, eraan dat deze nieuwe levering een driejarig contract met TNS afsluit. Dat stond in het teken van de zogenaamd ‘hybride’ meting (waarbij de digitale edities en apps ook tot de CIM-package behoren) en werd bepaald door een verdubbeling van de publicatiefrequentie: een keer in maart en een keer in september. “Die gewoonte zal niet blijven duren”, aldus Bernard Cools die ons eraan herinnert dat nog niet beslist is over de toekomst van de persbereikmeting. “Het impliceert dat de gegevens die nu verschijnen wel eens voor een relatief lange periode gebruikt zouden kunnen worden. In dit stadium is er nog geen officieel lastenboek voor de meting van de lezersaantallen (papier en digital). De volgende versie van de studie is op dit moment nog niet meer dan een scenario. Zolang dat niet definitief is, blijven de gegevens uit het CIM-onderzoek van 2014-2015 van kracht. Voor sommigen zal dat een zeer lange periode lijken, terwijl anderen dat net aangenaam zullen vinden.”



ARCHIVE / INTELLIGENCE - DATA PLACE






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier