SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Media jury: Nick Emery

Vrijdag 26 Juni 2015


Inside the Media jury: Nick Emery

Nick Emery (global chief executive, Mindshare Worldwide), de juryvoorzitter in Media, vertelt over zijn rol en de discussies binnen deze competitie waar Famous en Electrabel een Bronze wonnen.
 
“Mijn intenties waren heel duidelijk: elke vorm van politieke manœuvres verhinderen en enkel het beste gebruik van de media en de beste ideeën bekronen. Dat heb ik van bij de start aan mijn team uitgelegd. De afgelopen jaren zijn er nogal wat nepprijzen geweest en dat wilde ik deze keer absoluut vermijden. Het was dus uitgesloten om schandaal te schoppen, maar wel om uitmuntendheid te bekronen.
 
Ik vond het fascinerend om de juryleden aan het werk te zien: twaalf mensen die in een kamer opgesloten worden, elke met hun eigen visie en hun eigen stem. Mijn werk bestond erin om te waken over het naleven van de regels. Iedere keer er dus een mooie campagne op tafel kwam te liggen, vroeg ik welke resultaten ze had bereikt. We zijn vorige week woensdag begonnen. Op zaterdag hebben we van acht uur ’s morgens tot middernacht gewerkt om tot een shortlist van 350 te komen. Op zondag hebben we die dan teruggebracht tot 250. Op maandag hebben we nogmaals tot 23 uur gewerkt: elk van de 250 geselecteerde dossiers werd opnieuw afzonderlijk besproken: de debatten en het overleg hebben geduurd tot we totaal zeker waren.
 
Er is discussie geweest, maar aangezien caritatieve campagnes geen Grand Prix kunnen winnen,kwam de helft van de tien Golds al niet in aanmerking. Daardoor waren we sneller klaar.
 
Het aantal ingediende dossiers bedroeg 3.100 en slechts 80 daarvan kregen een prijs. Tot deze tachtig uitverkorenen te behoren is een schitterende prestatie. De jury vond het een slim idee dat goed bij het merk paste en ook nog grappig is. You should be pleased."
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier