SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Inside the Jury Direct: Jimmy Lam

Donderdag 25 Juni 2015


Inside the Jury Direct: Jimmy Lam
Samen met  Jimmy Lam (Vice Chairman & Chief Creative Officer van DDB, China), blikken we terug op de Direct-jury

Hoe zie je jouw rol als jurylid? Waar let je op? Waarmee wil je met jouw bijdrage het verschil maken?
Mijn intentie is natuurlijk zoeken naar het beste werk. Maar er zijn verschillende manieren om dat te doen. Ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk om te luisteren naar de andere juryleden en van hen te leren. We hebben allemaal een andere achtergrond en iedereen heeft zijn standpunt. Sommige van die standpunten kunnen echt een verhelderend effect op je hebben: “Tiens, zo had ik het nog niet bekeken!”. Daarom is jurylid zijn voor mij zo’n fantastische ervaring.

Was er een consensus tussen de juryleden of eerder discussie, vooral bij het kiezen van de Grand Prix?
Er waren maar twee mededingers voor de Grand Prix: “Handsoff” voor de pornosite en “Interception” voor Volvo. Ze zijn allebei zeer, zeer goed, maar ook zeer, zeer verschillend. (lacht) Briljant Goud! Maar bij het stemmen voor de Grand Prix zaten we met een half-halfsituatie. We hebben drie uur gediscussieerd, want de twee “kampen” hadden erg uiteenlopende standpunten. Uiteindelijk heeft Volvo de bovenhand gehaald, terecht!

Is er jou Belgisch werk opgevallen?
Als Aziaat is het voor mij niet evident om Belgisch werk te herkennen. Alles wordt voorgesteld in het Engels. Dus ongetwijfeld heb ik goed werk uit jullie land gezien, zonder dat te beseffen. (lacht)
 



ARCHIVE / CANNES LIONS 2015






INTERVIEW

  Guillaume Boutin (Proximus):

Guillaume Boutin (Proximus): "We willen de digitale gezel van de Belgen worden"



DOSSIER  



Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Influencer marketing: tussen emancipatie en zelfregulering  


Met het oog op meer transparantie publiceerde de FOD Economie half mei een erg strikte richtlijn inzake influencer marketing. Het initiatief werd onthaald op een storm van protest en meteen weer...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Effie Awards 2018: Gold en Silvers  


Het was een recordjaar voor de Effies: de 17 finalisten werden allemaal bekroond. Naast de Gold voor Kunstmaan en Bolero werden er vier Silver en 12 Bronze uitgereikt.
 
TBWA is het vaakst...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier