Fr
Close

04/3/20

E-News

Top News

The Oval Office treedt toe tot het Silk-ecosysteem van Proximus

Na een selectieproces begeleid door PitchPoint heeft Proximus beslist om met The Oval Office in zee te gaan voor de stapsgewijze uitwerking van alle live experiences, gericht naar residentiële en professionele klanten. Dit omvat de talloze experience projecten, kleine en grote, lokale en nationale, waaronder B2B en B2C-evenementen, merkactivaties, festivals en POS-activaties.
 
Tot op heden werkte Proximus samen met verschillende bureaus, maar de adverteerder wou om efficiëntieredenen al de activaties consolideren bij een enkele live experience partner. The Oval Office zal nauw samenwerken met het ecosysteem Silk om ‘brand experience’ strategieën te kunnen uitrollen, die geïnspireerd zijn door de overkoepelende campagnes.

De samenwerking begint onmiddellijk en betreft een contract voor onbepaalde duur.
 
Stijn Willockx, Head of Sponsoring & Events Proximus: “The Oval Office heeft indruk gemaakt met zijn strategische, creatieve en transversale visie die ons zal helpen onze experiences intern nog meer te aligneren. Daarnaast speelde hun uitgebreide expertise op het vlak van live belevingen een rol bij onze beslissing om met hen in zee te gaan. We werden overtuigd door de digitale mindset bij het ontwikkelen van innovatieve concepten, die daarenboven modulair kunnen worden ingezet. Tot slot waren we ook op zoek naar een partner met voldoende slagkracht om het grote aantal activaties op een kwalitatieve manier te kunnen beheren. Ik houd eraan ook alle andere bureaus te bedanken voor hun inspanningen en voor het geleverde creatieve werk.”

GroupM versterkt zijn Data & Insights en presenteert zijn Dashboard Data Squad

Na de aankondiging van zijn nieuwe digitale structuur meldt GroupM om te beginnen de lancering van zijn Dashboard Data Squad, ter versterking van zijn consultancy activiteiten in data. Aan het hoofd staat data analyst Geoffroy Yao die gepromoveerd wordt tot head of dashboarding, in het gezelschap van David Peirce, senior BI analyst, en nog een derde persoon die nog moet worden gevonden.
 
Het Data & Insights team van Bart De Pauw (foto) werd gereorganiseerd en versterkt. Roel Palmaerts werd bevorder tot research manager en wordt ook de drijvende kracht van [m]Response, samen met Olivier Detandt, data wizard. Florian Linclau, analytics & insight expert bij Wavemaker, wordt gepromoveerd tot head of analytics & insights, als drijvende kracht van [m]Otions en het Direct Response Solution aanbod van GroupM.    
 
Yulia Kazakova wordt verantwoordelijk voor [m]Barometrics, in partnerschap met Trendwolves, en zal ook instaan voor [m]Precision, de Research Activation oplossing van GroupM, onder leiding van Bart De Pauw.    
 
Brigitte Gilson tot slot krijgt alle eigen oplossingen van de groep inzake internationale research onder haar hoede en wordt mentor in Good Data Use. Barbara Andries zal instaan voor alle interne learningprogramma's en de nieuwe externe communicatiestrategie van het departement Data &Insights. 

Podcast MM New Trends & Technology op de CES met Kris Hoet en Thierry Tacheny

De tweede episode in de New Trends & Technology podcastreeks van MM, in samenwerking met Wavemaker in een productie van NGroup, staat online op Spotify en Apple Podcasts. Op het menu: de lessen uit de CES die in januari plaatsvond in Las Vegas.
 
Aan het woord zijn Leen Schramme, chief strategy officer bij Wavemaker, en Kris Hoet, global CIO van FCB Global en CIO van Happiness voor de Nederlandstalige versie. Thierry Tacheny, de oprichter en EO van Invineo, en Damien D’Ostuni, innovation expert bij Wavemaker, praatten de Franstalige versie vol.

Wie liever via Apple Podcasts volgt: hier staat de Franse versie en hier de Nederlandstalige.

AGENCIES

Intracto opent vierde campus in Gent

Na Herentals, Antwerpen en 's-Hertogenbosch opent Intracto een vierde campus te Gent. Vorig jaar april nam Intracto in de stad al het bureau Adagio over. Zij verhuizen nu naar een nieuwe locatie waar heel het team en andere Gentse teamleden uit de groep terecht kunnen. Bedoeling: ook in Gent een team hebben dat end-to-end oplossingen in een full service bureau kan bieden.

Net zoals op de andere drie campussen leent de locatie zich ook tot de organisatie van kennisevents en opleidingen.

Oona versterkt zich in Nederland

Om te beantwoorden aan zijn groei in de Benelux wordt Oona Amsterdam voortaan geleid door een zogenaamd leadershipteam. Dat team wordt aldus verantwoordelijk voor de lokale ontwikkeling van het bureau en de dienstverlening aan de Nederlandse klanten. Het zal nauw samenwerken met het Belgische bureau aangezien 90% van de klantenportefeuille gemeenschappelijk is. Het Benelux portfolio noteerde in 2019 een groei van 30%, met de komst van nieuwe klanten zoals Samsung, Levi's, Diageo, PepsiCo, enz. In ons land beschikt het bureau over kantoren in Antwerpen en Gent. Het stelt in totaal een vijftigtal personen te werk.

Intel vertrouwt zijn creatie toe aan VMLY&R

Intel vertrouwt zijn creatie toe aan VMLY&R

Na een globale pitch die zes maanden geleden begon, vertrouwde Intel zijn creatie en merkpositionering toe aan het netwerk VMLY&R (WPP). De pitch zelf volgt op de beslissing van Intel iets meer dan een jaar geleden om zijn interne bureau Agency Inside te sluiten. Als we Adweek mogen geloven, kondigde de adverteerder op dat moment aan zijn interne structuur te willen reorganiseren en nauwer samen te werken met externe bureaus.

BRANDS

Cofidis opent een garage met Hilarious

Cofidis is al vele jaren sponsor van het Belgische wielrennen en veldrijden. Hilarious ontwikkelde daartoe het platform cofidiscycling.com, dat gericht is naar de echte fans van de twee sporten. Op het scherm zien we de garage van een wielerfan waar hij zijn passie volop beleeft en souvenirs, fietsen, medailles en foto’s verzamelt. Verder staan er wedstrijden, persartikels, grappige weetjes en de agenda voor de belangrijkste koersen op het programma. Die zullen heel het jaar lang geüpdatet worden.

CREATIONS

Happiness tweetalig voor Quick

Happiness tweetalig voor Quick

Happiness creëerde voor Quick een nieuwe tv-spot die alle Belgen verenigt door te benadrukken dat we ondanks het taalverschil wel dezelfde smaak hebben… Het bureau maakte een enkele versie van zijn spot die te zien is op televisie, met de dialogen, titels en ondertitels in de twee landstalen. Een primeur in België.

Silk verrast voor Scarlet

Silk verrast voor Scarlet

Silk ontwikkelde een campagne voor Scarlet en meer bepaald voor de mobiele abonnementen RED 8 en RED 18. De campagne bestaat uit een reeks tv-spots en online video’s die verspreid worden op de sociale media. Daarin zien we telkens personen die verrast worden door de kost van het leven en de grappige manieren waarop ze daaraan trachten te ontsnappen. De overkoepelende boodschap is dat Scarlet een lager tarief aanbiedt voor dezelfde dienst. Er loopt tegelijkertijd ook een radiocampagne.

Dallas is lief voor Kinepolis Business

Naar aanleiding van de Nationale Complimentendag bedacht en ontwikkelde Dallas Antwerp voor Kinepolis Business ‘Het Grote Complimenten-Soundboard’. Doelstelling van de online tool is de B2B-klanten van de bioscoopuitbater bedanken. De tool bestaat uit een reeks complimenten waaronder sommige uit cultfilms komen. Die kunnen gedeeld worden via e-mails of de sociale media.

Lucy filtert voor Ketnet

Lucy stond in voor de lanceringscampagne van ‘Hoodie’, een nieuwe serie die te zien is op Ketnet. Die richt zich voornamelijk op kinderen tussen tien en twaalf jaar oud. Lucy kreeg het idee om ze te verleiden via een gezichtsfilter op Instagram waarbij de doelgroep in de huid van de held uit de serie kan kruipen. De trafiek wordt gegenereerd door de schermgezichten en influencers.

AWARDS

UMA selecteert genomineerden aan voor de AMMA 'Media Sales House of the Year'

Vorige week selecteerde de UMA Commissie Expertise, onder leiding van Bernard Cools, chief intelligence officer bij Space, samen met een dertigtal experten van de mediabureaus de finalisten voor de AMMA Media Sales House of the Year.
 
De selectie was gebaseerd op 20 criteria binnen de verschillende mediasegmenten (tv, radio, publishing, digital, OOH en andere). De genomineerden zijn (niet in volgorde van het aantal punten) voor de ‘Big Players’: Rossel Advertising, Teads, RMB, SBS Advertising, en JCDecaux. Voor de ‘Dedicated Players’ werden geselecteerd: Proximus Advertising Solutions, Brightfish, Metro Media, Lijncom en S4M. De punten die de UMA taskforce toekende aan de genomineerden tellen mee voor 60% in de toekenning van de prijs.

De genomineerden worden verzocht een dossier in te dienen, waarover de AMMA jury zich zal buigen om tijdens de juryzitting op 3 april de overige 40% van de punten toe te kennen. De winnaars van de Gold, Silver en Bronze awards per categorie worden bekendgemaakt tijdens de AMMA Award Ceremony op 14 mei.
 
Nieuw dit jaar is dat de UMA met de input van de selectiedag aan de slag gaat om een rapport samen te stellen dat ter beschikking zal worden gesteld van de UMA-leden. Dat moet hen een breder beeld te krijgen op de markt van de commerciële spelers en hun ervaringen met de regies te benchmarken met die van andere bureaus. Het rapport dat per mediumtype ook beschikbaar zal zijn voor de regies, wordt tegen half maart verwacht.
 
Meer info hier.

Young Lions Film Competition: aan het werk!

Young Lions Film Competition: aan het werk!

Brightfish is op zoek naar het Belgische team dat onze kleuren zal verdedigen op de Young Lions Film competitie in Cannes. De selectie gebeurt in twee fases, in lijn met de officiële procedure. In eerste instantie moeten de deelnemers zich inschrijven voor 19 april middernacht, door een filmscript door te sturen dat vervolgens zal beoordeeld worden door een professionele jury van Belgische CD’s en regisseurs.

In een tweede fase moeten de weerhouden scripts verfilmd worden en dit in slechts 48 uur tijd. Daarna wordt er een screening op het grote scherm georganiseerd, in het bijzijn van alle deelnemers en de jury. Het winnende team krijgt een ticket voor de Cannes Lions en zal mogen deelnemen aan de internationale Young Lions Film competitie, uiteraard op kosten van Brightfish. Meer info en de mogelijkheid om je in te schrijven krijg je via deze link.

Preferred partners

Technical partners

Magazine

Showtime