Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo

Woensdag 27 Mei 2015

DDB boordevol (zelf)vertrouwen met de Polo

DDB Brussels maakte een nieuwe campagne voor de Polo van Volkswagen. Die mikt op de jongeren aan wie ze geen overdreven snelheid maar wel veel (zelf)vertrouwen belooft...

De ‘Mier’ van Volkswagen is hard gegroeid. Niet zozeer in formaat, maar vooral in maturiteit, met tal van technologische innovaties en standaard actieve veiligheidssystemen. Dat staat aldus de Duitse fabrikant garant voor een gevoel van vertrouwen achter het stuur.
 
Peter Ampe, ECD bij DDB Brussels: “Om deze boodschap door te geven aan een jonge doelgroep hebben we samen met onze klant besloten nog een stap verder te gaan. De nieuwe campagne waarin we de sympathieke knipoog die VW zo dierbaar is terugvinden, speelt in op het feit dat het door de wagen ingeboezemde vertrouwen ook een impact heeft in het dagelijks leven.”
 
Dat idee werd verwerkt in een reeks creaties voor verschillende media. Ze zijn allemaal gewijd aan jonge werkende stadsmensen die opeens heel veel zelfvertrouwen krijgen in hun relatie met hun baas. Zoals de jonge bediende in de televisiespot die ‘een klein beetje’ te laat komt voor zijn vergadering. Hij wordt er helemaal niet zenuwachtig van, zoals blijkt uit het telefoontje naar zijn baas, vanuit zijn Polo. Daarin verwittigt de snaak zijn patron van zijn vertraging en vraagt om hem alvast een koffietje te halen “zonder melk maar met een beetje suiker”. Van zelfvertrouwen gesproken!
 
Hetzelfde verhaal op de radio, waar twee producties op het programma staan. De eerste is een doorslag van de televisiespot, de tweede presenteert ons een jonge wolf die vanuit zijn Polo naar zijn moeder belt. Hij vertelt over de rotdag die hij erop heeft zitten, onder andere door de schuld van zijn baas die naast hem in de auto zit omdat ze diens wagen moeten gaan ophalen in de garage. Grappig! Het staat allemaal hier, net zoals het Outdoorluik. Binnen een maand volgt een gecibleerde online activering naar jonge werkzoekenden. De hele communicatie nodigt de doelgroep uit om de Polo te komen ontdekken tijdens de opendeurdagen van 28 mei tot 6 juni.
Assets :
Credits :
  • Client : Volkswagen
  • Marketing Manager : Nicolas Deturck
  • Advertising Manager : Tony Peetermans
  • Agency : DVLR DDB
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Tim Arts
  • Creation : Stefan van den Boogaard
  • Strategy : Dominique Poncin, Maarten Van Daele
  • Account Team : Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Florence Vercammen, Karen Van Dyck, Michelle Bogaerts
  • Graphic Designer : Christophe Liekens
  • TV Producers : Brigitte Verduyckt
  • DTP : Benjamin Hiffe
  • PR : Michael D'hooge
  • Film Production Company : Lovo
  • Director : Manu Coeman
  • Radio Production Company : Raygun