SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Electrabel verzekert de toekomst van Kito

Woensdag 6 Mei 2015


Electrabel verzekert de toekomst van Kito
Assets :
website
Credits :
Client : Electrabel
Contact : Benoit Crochelet
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Iwein Vandevyver
CD : Laurent Dochy
Creation : Benoît Menetret
Creation : Sophie Norman
Web Designer : Laurens Groven
Brand Leader : Isabelle Hankard
Project Manager : Annick Danckers
Online Project Manager : Arnout Everaert
Business Director : Carola Michiels
Photographer : Britt Guns
Production : Initials LA
RTV-Producers : Charlotte Mathias, René Vermeulen
Film Production Company : Czar
Director : Rogier Van Der Ploeg
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Nele Carlier.

Kito, de beroemde mascotte die Famous voor Electrabel bedacht, komt voor de zesde keer in beeld. Deze keer wordt de vierpotige ster naar een (nabije) toekomst gekatapulteerd. Daar pelt hij een eitje met de modernste technologie om zijn legendarische honger te stillen...

Hij is een echte ster in de Belgische huisgezinnen en de rest van de wereld. Zijn naambekendheid is letterlijk ontploft tijdens het vorige opus waarin we konden kennismaken met zijn schattige kroost die 5,6 miljoen views uit 231 landen opleverde op YouTube. En nu is hij terug van weggeweest. Wie? Kito natuurlijk, de heerlijke energievretende hond die Famous dresseerde voor Electrabel. Na naar verluidt lange onderhandelingen met zijn agent ging hij akkoord om mee te werken aan een nieuw vervolg in de televisiesaga waarin hij sinds maart 2012 de hoofdrol speelt. Het is al de zesde keer dat de beste vriend van de energieleverancier zijn opwachting maakt.
 
Deze keer wordt Kito ondergedompeld in een toekomst die - zo wordt ons beloofd -
niet zo ver van ons verwijderd is: alle huizen zijn volledig geconnecteerd, van de kelder tot en met de zolder. Sterker nog, tot groot genoegen van onze held en zijn nieuwe robotvriendje (zijn opvolger?) wordt het zelfs mogelijk om voedsel dat niet in de koelkast zit in 3D te printen, tenzij die natuurlijk (via vingerafdrukken) beveiligd is door het baasje dat altijd waakt over de evenwichtige voeding van zijn trouwe viervoeter en over zijn portemonnee, natuurlijk.
 
“Met deze nieuwe campagne wil Electrabel tonen dat het zich om de toekomst bekommert en nadenkt. Het werkt al aan de manier waarop we in de toekomst energie zullen verbruiken”, aldus het beroemde bureau.
 
Het gaat dus om een zuivere imagocampagne die versterkt wordt door een affichageluik en de site energiemorgen.be, waar alles samenkomt en bezoekers in detail kunnen ontdekken hoe Electrabel bouwt aan morgen.






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier