SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Federate, het slimme plan van Keytrade Bank

Woensdag 25 Maart 2015


Federate, het slimme plan van Keytrade Bank
Assets :
spot radio 'bankzitter' spot radio 'werken' spot radio 'coma'
Credits :
Agency : Federate
Client : Keytrade Bank
Contacts : Olivier Debehogne, Ilse Vand Den Borre, Geoffroy Picard
CD : Denis Dubrulle
CD : Thomas Danthine
Creation : Denis Dubrulle
Creation : Marko Leus
Copy Fr : Thomas Danthine
Copy Fr : Jean-Luc Soille
AD : Denis Dubrulle
Project Management : Julie Van Kempen
Radio Production Company : Cobra
Banner Production : Adsomenoise

Federate ontwikkelde een nieuwe campagne voor KeyPlan, het geautomatiseerde beleggingsplan van de online bank Keytrade. Op het programma: een ruim online luik en vooral drie radiospots die al bewijzen dat het een goed idee was van de adverteerder om zijn communicatiebudget toe te vertrouwen aan Federate…

Federate is het bureau dat opgericht werd door Thomas Danthine en Denis Dubrulle. Voor de jongsten onder jullie herinneren we eraan dat de eerste copy is en de tweede AD. Ze behoren to de meest getalenteerde Belgische creatieven van hun generatie. Voor ze aan hun eigen verhaal begonnen te schrijven, maakte het duo onder andere het mooie weer bij Famous, een bureau dat ze mee groot hielpen maken, zowel in de Belgische als internationale creatieve sector.
 
Thomas Danthine, Partner & CD van Federate: “Drie jaar geleden, bij onze begindagen namen we deel aan de pitch die Keytrade Bank organiseerde voor de toekenning van hun communicatiebudget. We moesten het opnemen tegen Havas WW Brussels en Leo Burnett dat het uiteindelijk haalde. Helaas voor het bureau en gelukkig voor ons, zo bleek achteraf, want de samenwerking verliep niet zo optimaal als verhoopt en Keytrade Bank nam opnieuw contact met ons op.”
 
Federate bedenkt dan de ‘Lef’ campagne die de nadruk legt op klanten die hun financiën autonoom willen beheren. “Keytrade en Leo Burnett hebben de twee laatste jaren vooral tactische acties gecreëerd voor Keypack. Dat positioneert zich als het voordeligste pack voor je banktransacties”, vervolgt Denis Dubrulle. “Maar de rentevoeten zijn nog nooit zo laag geweest als nu, dus hebben we samen met onze klant – voor wie we ondertussen een echte business partner geworden zijn – om te communiceren over Keyplan.” Dat is een geautomatiseerd beleggingsplan dat het bureau wil definiëren als “het slimme plan om je geld vooruit te helpen”.
 
Daartoe deden beide vennoten een beroep op de uitstekende copy Marko Leus. Samen werkten ze een volledige internetactie uit (banners, Facebook Ads…), maar vooral ook een radiocampagne zoals we die (veel) vaker zouden willen horen. De perfectie wordt benaderd door zowel het script als de productie (die toevertrouwd werd aan een van de beste productiehuizen op dat vlak, met name Cobra).
 
In totaal zijn drie spots van 30’’ en hun 10’’-versies voorzien in elke landstaal. Het geheel vergelijkt het spaargeld met… een lui varken in al zijn glorie. Dat levert nogal wat grappige replieken op. Zoals het ondertussen al onsterfelijke en zeer herkenbare ‘Lui varken, neem daar maar eens een voorbeeld aan’…
 
Elke productie verwijst door naar Keytradebank.be en de specifieke pagina’s waar een simulatie van het rendement kan worden gedaan. 24u na de start van de campagne telde de site al 24.000 aanvragen. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier