Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV brengt Tiffany opnieuw tot leven voor Opel

Dinsdag 10 Maart 2015

LDV brengt Tiffany opnieuw tot leven voor Opel

Na ‘Opel Gabriel’ dat leidde tot de ontwikkeling van een alarm om je nageslacht niet meer in de auto te vergeten, bedachten Opel en LDV United samen een nieuwe campagne en actie: ‘Opel Beste Bod’, met het gekke idee op een bepaalde manier je oude auto te "reïncarneren"… 

Zoals zo vaak vertrok de campagne van een eenvoudige vaststelling: soms hebben de bezitters van een bepaalde wagen de grootste moeite om afstand te doen van hun geliefde auto als diens tijd gekomen is. Omdat ze zoveel meegemaakt hebben met hun karretje, zoveel goede en kwade dagen gedeeld hebben, is het idee dat het naar de schroothoop verdwijnt gewoon onverdraaglijk.
 
Bart Gielen, CD van LDV United: “70% van de mensen die een nieuwe auto kopen, wil de vorige zo snel mogelijk kwijt. Dat is niet altijd even makkelijk. Trouw aan zijn filosofie om de Duitse wagens en hun kwaliteit bereikbaar te maken voor het grote publiek, deed Opel een ‘Beste Bod’ aan alle chauffeurs, in casu een mooie som in ruil voor hun oude wagen. Maar geld alleen maakt niet gelukkig, zoals iedereen weet, en soms zijn mensen zo sterk aan hun auto gehecht dat het afscheid pijnlijk blijft. Daarom besloot Opel een stap verder te gaan via de absoluut unieke geste die achter het ‘Beste Bod voor jouw Welzijn’ zit.
 
Net zoals met ‘Opel Gabriel’ schakelen de autofabrikant en LDV United naar een volgende versnelling met een luik dat vooral inspeelt op de emotie. Het idee is de wagenbezitters – ook als het niet om een Opel gaat – om gedurende enkele weken hun verhalen, herinneringen te delen en uit te leggen waarom ze zo aan hun auto houden. “Vervolgens probeert Opel het afscheid minder pijnlijk te maken, met als uiteindelijke doelstelling ervoor te zorgen dat ze met hart én ziel een nieuwe Opel kunnen kopen.”
 
Om het voorbeeld te geven en traffic te genereren naar het desbetreffende platform trok LDV op zoek naar het beoogde profiel. Dat werd vervolgens in een video van meer dan drie minuten gepresenteerd. In beeld: een jongeman met de ongewone voornaam Senna (ter ere van je weet wel wie) die hopeloos verliefd is op Tiffany, zijn oude Opel Kadett… “Ik zie die echt graag? Tiffany heefteen ziel”, bekent hij. Helaas is Tiffany aan het einde van haar Latijn en moeten er aanzienlijke kosten gedaan worden om haar een tweede jeugd te geven. Senna is helder genoeg om in te zien dat hij afscheid moet nemen van zijn geliefde. En dan komt Opel op de proppen. Ontroerd door het verhaal van Senna en Tiffany stelt de fabrikant de jongeman voor om een stukje van Tiffany mee te nemen in zijn nieuwe Opel. Om dat te bewerkstelligen wordt hij verwacht in Rüsselsheim, in de fabriek waar de nieuwe Tiffany geassembleerd zal worden tot een spiksplinternieuwe Opel Insignia…
 
Bart Gielen: “Deze verrassende video toont hoe beladen met emotie het aanbod is. Het verhaal vertelt de reïncarnatie van een oude auto; via de video nodigt Opel de bestuurders uit hun herinneringen te delen… het is de proloog voor een lange reeks afscheidsplannen!”
Assets :
Credits :
  • Agency : LDV United
  • Director : Kenneth Mercken
  • Producer : Maarten De Sutter
  • DOP : Grimm Vandekerckhove
  • Music : Raygun
  • Client : Opel Belgium
  • Contacts : Eline Van den Mooter, Filip Vanrietvelde, Pierre Deneus
  • Managing Director : Petra De Roos
  • Account Team : Margit Vervecken, Tim Janssens, Eva Verwimp
  • Creation : Pieter Staes
  • Creation : Manuel Ostyn
  • Strategy : Kristof Janssens, Eline Goethals
  • Digital Design : Tom Vanhooreweder
  • Designer : Jeffrey Uten, Niki Desiron
  • Digital Project Manager : Eli Hermans
  • Film Production Company : Czar