Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

De standjes van Grey voor Informazout

Dinsdag 24 Februari 2015

De standjes van Grey voor Informazout

Grey (jawel, dat lees je goed) maakte zopas een nieuwe campagne voor Informazout. Doelstelling: de vele voordelen van deze brandstof in de verf zetten. Niet toevallig gebeurt dat in de aanloop naar de Eroticabeurs… oeps, sorry, dat moet Batibouw zijn!

Het minste wat we kunnen zeggen, is dat het de laatste tijd, ja zelfs de laatste jaren, erg stil was geworden rond Grey – voortaan zonder ‘Possible’, maar hierover later meer. Sinds enkele weken laat het bureau evenwel opnieuw discreet van zich horen, onder andere met creaties voor Volvo dat, ter herinnering Grey Londen als lead agency heeft. En nu pakt het Belgische bureau dus uit met een verrassende campagne voor Informazout.
 
Op het programma: de ‘Kamazoutra’ campagne (je leest het nog steeds goed) die haar naam goed gekozen heeft. “Pikante lessen en sexy tips om de verschillende voordelen van stookolie in de verf te zetten”, aldus het bureau. “Een sensueel universum dat ongetwijfeld (de nieuwsgierigheid?) van het grote publiek te prikkelen, op de radio en in de magazines, maar ook via bannering en een specifieke website”. Plus op de website kamazoutra.be, waar – echt waar – zelfs kinderen toegelaten zijn.
 
Je moet het maar durven, een uitgesproken seksueel getint universum inpalmen om de troeven van een brandstof aan te prijzen… De parallel is ver van evident en toch werkt hij naar onze bescheiden mening uitstekend. Als je eenmaal van je verrassing bekomen bent en het materiaal bekeken hebt, kun je de uitvoering van het idee alleen maar toejuichen. Dat geldt zowel voor de art direction als de copywriting: niets werd aan het toeval overgelaten en het perfectionisme van de creatieven bleef niet zonder resultaat. ‘Kwezels’ zullen zich wellicht niet in de campagne kunnen vinden, maar als je naar het succes van een zekere Mister Grey kijkt, is die categorie tegenwoordig nog dunbevolkt…
 
Of je nu van de campagne houdt of niet, ‘Kamazoutra’ is in elk geval coherent en… lustig, van begin tot einde. Met een bijzondere pluim voor de copy die zonder ooit te forceren erin slaagt twee op het eerste gezicht totaal tegengestelde universa te associëren. Daarvoor alleen al doen we onze hoed af!
 
“De eerste campagnegolf spitst zich toe op de online simulator om de besparingen te berekenen en gaat over de vrijheid om te beslissen waar en wanneer je welke hoeveelheid bestelt”, aldus Grey. Deze onderwerpen staan samen met een aantal andere op de campagnewebsite. Later op het jaar wordt de intensiteit van de campagne opgedreven en komen er nieuwe ‘lessen’. Batibouw ontsnapt niet aan het nieuwe concept: Informazout zal er een héél sexy ‘standje’ hebben.” 
Assets :
Credits :
  • Client : Informazout
  • Marketing Manager : Annick Hulsman
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Bjorn Diemer
  • Creation : Robbie Cap
  • Creation : Chris Goossens
  • Creation : Vincent Abrams
  • Strategy : Kris Muylaert
  • Account Team : Tú Anh Ha, Marion Domken
  • Head of Art : Eric Detaille
  • Radio Production Company : Raygun
  • Web Development : Make
  • Illustration : Karl Van der Elst