SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

De standjes van Grey voor Informazout

Dinsdag 24 Februari 2015


De standjes van Grey voor Informazout
Assets :
website poster print print radio 'Les 9' radio 'Les 34'
Credits :
Client : Informazout
Marketing Manager : Annick Hulsman
Agency : Grey Benelux
CD : Bjorn Diemer
Creation : Robbie Cap
Creation : Chris Goossens
Creation : Vincent Abrams
Strategy : Kris Muylaert
Account Team : Tú Anh Ha, Marion Domken
Head of Art : Eric Detaille
Radio Production Company : Raygun
Web Development : Make
Illustration : Karl Van der Elst

Grey (jawel, dat lees je goed) maakte zopas een nieuwe campagne voor Informazout. Doelstelling: de vele voordelen van deze brandstof in de verf zetten. Niet toevallig gebeurt dat in de aanloop naar de Eroticabeurs… oeps, sorry, dat moet Batibouw zijn!

Het minste wat we kunnen zeggen, is dat het de laatste tijd, ja zelfs de laatste jaren, erg stil was geworden rond Grey – voortaan zonder ‘Possible’, maar hierover later meer. Sinds enkele weken laat het bureau evenwel opnieuw discreet van zich horen, onder andere met creaties voor Volvo dat, ter herinnering Grey Londen als lead agency heeft. En nu pakt het Belgische bureau dus uit met een verrassende campagne voor Informazout.
 
Op het programma: de ‘Kamazoutra’ campagne (je leest het nog steeds goed) die haar naam goed gekozen heeft. “Pikante lessen en sexy tips om de verschillende voordelen van stookolie in de verf te zetten”, aldus het bureau. “Een sensueel universum dat ongetwijfeld (de nieuwsgierigheid?) van het grote publiek te prikkelen, op de radio en in de magazines, maar ook via bannering en een specifieke website”. Plus op de website kamazoutra.be, waar – echt waar – zelfs kinderen toegelaten zijn.
 
Je moet het maar durven, een uitgesproken seksueel getint universum inpalmen om de troeven van een brandstof aan te prijzen… De parallel is ver van evident en toch werkt hij naar onze bescheiden mening uitstekend. Als je eenmaal van je verrassing bekomen bent en het materiaal bekeken hebt, kun je de uitvoering van het idee alleen maar toejuichen. Dat geldt zowel voor de art direction als de copywriting: niets werd aan het toeval overgelaten en het perfectionisme van de creatieven bleef niet zonder resultaat. ‘Kwezels’ zullen zich wellicht niet in de campagne kunnen vinden, maar als je naar het succes van een zekere Mister Grey kijkt, is die categorie tegenwoordig nog dunbevolkt…
 
Of je nu van de campagne houdt of niet, ‘Kamazoutra’ is in elk geval coherent en… lustig, van begin tot einde. Met een bijzondere pluim voor de copy die zonder ooit te forceren erin slaagt twee op het eerste gezicht totaal tegengestelde universa te associëren. Daarvoor alleen al doen we onze hoed af!
 
“De eerste campagnegolf spitst zich toe op de online simulator om de besparingen te berekenen en gaat over de vrijheid om te beslissen waar en wanneer je welke hoeveelheid bestelt”, aldus Grey. Deze onderwerpen staan samen met een aantal andere op de campagnewebsite. Later op het jaar wordt de intensiteit van de campagne opgedreven en komen er nieuwe ‘lessen’. Batibouw ontsnapt niet aan het nieuwe concept: Informazout zal er een héél sexy ‘standje’ hebben.” 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier