SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous volledig ontdooid voor Electrabel

Dinsdag 18 November 2014


Famous volledig ontdooid voor Electrabel
Assets :
Tag On Tv website
Credits :
Contact : Benoit Crochelet
CD : Tim Driesen
CD : Iwein Vandevyver
CD : Laurent Dochy
Creation : Pieter Claeys
Creation : Diederik Jeangout
Creation : Vivienne Mak
Creation : Manon Penné
Creation : Luc Libens
Creation : Gregory Verheyleweghen
Creation : Gaëtan Gomez Garcia
Project Leader : Annick Danckers, Isabelle Hankard, Bart Segers
Business Director : Carola Michiels
UX Designer : Pieter Nijs
Development : Thomas Mattheussen, Stijn Huyberechts
Design : Barbara Vandenberghe, Laurens Groven
RTV-Producer : Charlotte Mathias
Production : Bonanza, Volstok, Woestijnvis
Client : Electrabel

Famous ontwikkelde een sensibiliseringscampagne voor Electrabel. Die borduurt voort op de ‘Off-On’ campagne van Kunstmaan die bedoeld is om de dreiging van een black-out deze winter te beperken en zelfs te vermijden. 

Voor we overgaan tot de kern van de zaak willen we eraan herinneren dat de FOD Economie, Elia en het Crisiscentrum van de FOD Binnenlandse Zaken op 3 november in samenwerking met het Leuvense bureau Kunstmaan de ‘Off-On’ campagne lanceerden. Deze uitgebreide sensibiliseringscampagne naar bedrijven en de bevolking moet iedereen aanzetten tot een beperking van het elektriciteitsverbruik om aldus te vermijden dat het beruchte ‘switch off’ plan ingeval van elektriciteitschaarste in werking zou treden. De campagne berust op een participatieve benadering, met een geheel van specifieke communicatietools die allemaal gepost staan op de site offon.be.
 
De oproep tot het gezamenlijk beperken van het elektriciteitsverbruik viel natuurlijk niet in dovemansoren bij Electrabel: de leverancier besloot zelfs al zijn energie te gebruiken om een eigen sensibiliseringscampagne te bedenken. Die is het werk van Famous en legt uit dat “de kijkers van Vier binnenkort een heel bijzondere aflevering van ‘Komen Eten’ kunnen ontdekken. De kandidaten zullen immers hun diepvries moeten ontdooien en koken met de ingrediënten die ze aldus vinden. Een bijzonder belangrijke uitdaging…” Je snapt het al, die aflevering zal in feite extra aandacht besteden aan de Electrabel-campagne en de Belgen eveneens uitnodigen om hun diepvries te ontdooien nu de kans op elektriciteitschaarste reëler dreigt te worden. Aan Franstalige zijde komt er een speciaal programma op RTL, in het kader van ‘Martin Bonheur’.
 
De aftrap van de ‘Ik ontdooi mee’ campagne wordt op 3 december gegeven; die dag wordt ook de eerste van de vier speciale afleveringen van ‘Komen Eten’ uitgezonden. De drie andere volgen nog dezelfde week. Parallel en in afwachting van het soortgelijke partnerschap met RTL-TVI wordt de actie ondersteund door tv-tags en diverse activeringen, on- en offline alsook via de sociale media. Dat duurt allemaal tot in maart volgend jaar. “De website is de hoeksteen en de voornaamste ondersteuning van de campagne”, luidt het bij Famous. “Bezoekers vinden er alle tips en tricks betreffende energieverbruik, en natuurlijk in verband met het ontdooien van hun diepvries…”
 
Waarom deze specifieke thematiek? Gewoon omdat de diepvries en het vriesvak gemiddeld 10% van het elektriciteitsverbruik van een gezin vertegenwoordigen en vooral omdat een ijslaag van slechts vijf mm de consumptie van het toestel met 30% verhoogt. Resultaat: als iedereen zijn diepvries zou ontdooien zouden we 154.812.500 kWh besparen, wat overeenkomt met het gemiddelde verbruik van 44.232 gezinnen!






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier