Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

At-thetable onverantwoord voor Mobile Vikings

Zondag 23 April 2023

At-thetable onverantwoord voor Mobile Vikings

Na de explosieve lancering van zijn vaste internet gaat Mobile Vikings in 2023 nog een stap verder en rolt zijn mobiele 5G en vast fiberaanbod uit. Die formules hoeven inzake debiet op geen enkele manier onder te doen voor de grote spelers, maar dan wel aan een zeer betaalbare prijs. Dat blijkt uit de razendsnelle campagne – in een heel andere stijl – die deze keer bedacht werd door At-thetable.

“Vandaag denken we nog dat we veel moeten betalen om het beste internet te hebben”, begint strategy director Jorian Vanvossel. “We zien ons verplicht te kiezen tussen goed maar duur internet, of voor een basisdienstverlening en weinig data, terwijl connectiviteit een almaar fundamentelere rol speelt in onze levens. Daar zouden we dus geen compromissen meer moeten over sluiten.”
 
Maarten Raes, lead sales & marcom bij Mobile Vikings, is het met hem eens: “We zijn het aan onszelf verplicht om producten en diensten op de markt te brengen die de grenzen nog verleggen. Of het nu om technologie of om prijzen gaat. Met het aanbod dat in deze campagne gelanceerd wordt, doorbreken we het huidige compromis met het beste van beide bestaande oplossingen: ultraperformant internet en een redelijke prijs.”
 
Om die boodschap kracht bij te zetten, heeft At-thetable een wereld gecreëerd waarin 5G en de glasvezel van de operator simpelweg verboden zijn. “Want als je surft en streamt met het snelste internet, zonder je blauw te betalen, lijkt het wel alsof je iets onwettigs doet”, glimlacht art director Sven Van Hooydonck. “De kunst is om niet betrapt te worden!”
 
Het resultaat: ‘Internet voor een onverantwoorde prijs’, een geïntegreerde en vooral gekke campagne zoals we die graag zien. Op het programma: spots die de kijker onderdompelen in een dystopische wereld, waar klanten van Mobile Vikings worden opgejaagd door speciale eenheden die met harde hand voorkomen dat er snel internet in straten en huizen komt; of radiospots, waarin de luisteraar moet aanhoren hoe klanten die op onwettige wijze verbinding maken met het internet tot de orde geroepen worden.
Assets :
Credits :
  • Client : Mobile Vikings
  • Contacts : Maarten Raes, Valerie Deckers, Laurens Selathuri
  • Agency : at-thetable
  • CD : Sebastien Van Reet
  • Creation : Sven Van Hooydonck
  • Creation : Joeri Van Den Broeck
  • Account Team : Julie Standaert & Pauline Tembuyser
  • Strategy : Jorian Vanvossel
  • Film Production Company : Landvogel
  • Director : Willem Volker
  • DOP : Frederik Van Zandycke
  • Producers : Sharon Lavaert, Sarah Rastelli & Yannick Verdonck
  • Editor : Glenn Renard
  • Sound Design : Gregory Caron
  • Radio Production Company : Sonhouse