Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Accenture Song wenst een vrolijk techno kerstfeest voor De Lijn

Zondag 25 December 2022

Accenture Song wenst een vrolijk techno kerstfeest voor De Lijn

Hoe meer mensen met de bus of de tram reizen, hoe minder CO2 ze uitstoten. Dat is de conclusie van de ‘Beweeg mee naar minder CO2’ campagne van De Lijn, ontwikkeld door Accenture Song. Na een eigen interpretatie van ‘Jingle Bells’ met de bel, pakt die nu uit met een ‘memetechno’ versie.

Klaartje Galle, CD Accenture Song: “In het eerste filmpje zien we een passagier op de busbel duwen, gevolgd door nog een, en nog een, enzovoort. Naarmate de spot vordert, vormt het geluid van de bellen uiteindelijk een melodie, die overgaat in de originele versie van ‘Jingle Bells’. Een bekend kerstdeuntje, dat niet alleen symbool staat voor de kerstgedachte aan het eind van het jaar, maar ook voor het feit dat we met z'n allen, bel na bel, op weg zijn naar minder CO2.
 
Tegelijk is het een warme boodschap met een flinke dosis ‘feel good’, die de CD en haar troepen nu versterken door zich op jongeren te richten. “In samenwerking met de populaire DJ Pombak, die met zijn memetechnos een hit is op YouTube en Instagram, lanceren we een technoversie van ‘Jingle Bells’ die net zo origineel is”, aldus de CD.
 
De memetechno-versie wordt verspreid via de sociale media, te beginnen met TikTok en Snapchat. Op 24 en 25 december wordt ze ook uitgezonden op NRJ, om alle jongeren in kerststemming te brengen. 
 
Last but not least is het nummer gratis te downloaden op SoundCloud en te beluisteren op Spotify. 
 
Fijne feestdagen allemaal: we lezen elkaar weer in 2023.
Assets :
Credits :
  • Client : De Lijn
  • Contacts : Els Silverans, Veerle Waterschoot, Guy Weyns
  • Agency : Accenture Song
  • CD : Paul Wauters
  • CD : Klaartje Galle
  • Creation : Ramin Afshar
  • Creation : Danny Vissers
  • Client Services Director : Valérie Demeure
  • Account Team : Kathy Rutten, Juliette Dugardyn, Morgan van Roey
  • Strategy : Dimitri De Lauw, Marie Nackaerts
  • Digital Team : Anthony Stabourlos
  • Design/Motion Design : Sven Verfaille
  • Film Production Company : Amok
  • Producer : Filip Vangeffelen
  • Director : Sam Ostyn