Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Het hart van Silk klopt voor Proximus

Zondag 27 November 2022

Het hart van Silk klopt voor Proximus

Na een bemoedigende test tijdens het EK van 2020 gaven Proximus en Silk zichzelf de missie het enthousiasme van de supporters van de Rode Duivels op het WK te meten. Dat doen ze met een nieuwe versie van ‘The Belgian Heartbeat’, de app die de statistieken en analyses van de wedstrijden beslecht door onze nationale ploeg een emotionele dimensie geeft.

“Tijdens elke wedstrijd van de Rode Duivels Devils vertaalt en illustreert ‘The Belgian Heartbeat’ de data die verzameld worden via de smart watches van de Android- en iOS-gebruikers van de app in een simpele grafiek, zowel op persoonlijk als op globaal niveau”, begint creatief Kenn Van Lijsbeth. “De meest memorabele momenten worden ook gedeeld, zowel in DOOH als met journalisten, zodat zij live en crossmediaal fanstatistieken kunnen analyseren.”
 
Zo onthulde ‘The Belgian Heartbeat’ voor de eerste wedstrijd tegen Canada dat de fans het equivalent van drie marathons verbandden in calorieën. Het was dan ook een wedstrijd met veel koud zweet.
 
Aan het begin van de wedstrijd was het nationale enthousiasme echter duidelijk op zijn hoogtepunt, zoals blijkt uit de 88 decibel (vanaf 80 dB is de duur van de blootstelling aan de geluidsbron een belangrijke risicofactor) die we haalden tijdens het zingen van het volkslied.
 
Helaas was de euforie van korte duur: na twaalf minuten kreeg Canada een penalty toegewezen na een handspel van Yannick Carrasco. “Gelukkig slaagde Thibaut Courtois erin de strafschop te stoppen”, aldus een tevreden Kenn Van Lijsbeth. “Maar dat moment heeft ongetwijfeld geleid tot een aanzienlijke stijging van de hartslag van de geconnecteerde kijkers, met een piek van 97 BPM; dat is meer dan de piek van het EK 2020 (96 BPM, na het doelpunt van Lukaku tegen Italië).” Of het aantal decibels dat 32 minuten later ook werd vereeuwigd, toen Michy Batshuayi ons land weer hielp ademen met een trap zoals enkel hij die kan geven (meer dan één op twee keer als hij onze kleuren verdedigt, volgens andere statistieken).
 
“Na deze explosie van vreugde verbrandden onze aangesloten landgenoten meer dan 3.259 calorieën, of meer dan een derde van het totaal verbruikt tijdens de 96 minuten van de wedstrijd”, aldus de creatif.
 
Deze statistieken kunnen worden geraadpleegd via het Instagram-account van Proximus, dankzij een gepersonaliseerde chatbot, die ook helpt om de ‘Belgian Heartbeat’-app te installeren en uitlegt hoe ze werkt. “Een primeur in België op het gebied van automatisering en kunstmatige intelligentie”, wordt ons verzekerd.
 
Naast DOOH wordt ‘The Belgian Heartbeat’ ondersteund door een crossmediale campagne (TV, OLV, SoMe, radio, influencers en PR). Er wordt ook gewerkt aan een partnerschap met de RTBF, die deze analyses in zijn uitzendingen zal integreren.
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Emmanuelle Puttemans, Perrine De Keyzer, Manoëlle Ballaux, Tim Colman, Christophe De Cort, ​ Sophie De Nys, Aurélie Denayer
  • Ecosystem : SILK
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • CD : Laurie Lacourt
  • Client Service Director : Catherine De Block
  • Account Director : Audrey Semal
  • Account Manager : Caroline Ropsy & Geoffrey Delhoux
  • Account Executive : Matti Verhaegen
  • Strategy Director : Jonathan Detavernier
  • Creation : Kenn Van Lijsebeth
  • Creation : Toon Leysen
  • Creation : Jonathan d'Oultremont
  • Copy Fr : Antoine Wellens
  • Designer : Sacha Lempereur
  • Head of Production : Myriam Maes
  • RTV Producer : Marie Libouton
  • Postproducer : Dominique Ruys, Birgit D’hont
  • Sound Producer : Sara De Grave
  • Sound Engineer : Famousgrey Productions - Mathieu Savenay
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Media Buying : Maxus (as a part of SILK)
  • Digital Agency : iO (as a part of SILK)
  • Account Director : Jeremy Demoor
  • Digital Project Manager : Mike Veeckmans & Kris Van Wallendael
  • Developer : Tom Bruyneel, Samuel Joos, Hendrik Danau
  • UX /UI : Amel Caballero, Kris Van Wallendael
  • Film Production Company : Hamlet
  • Producer : Jason Felstead, Ruben Goots
  • Line Producer : Jeroen Berx
  • Director : Sébastien Petretti
  • Online Edit : Annelies Carnoy