Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Audi in de schijnwerpers met iO

Zondag 13 November 2022

Audi in de schijnwerpers met iO

De tweede samenwerking tussen Audi en elektrorock groep Goose is een feit; Deze keer gaat het niet om een nieuwe song, maar om een videoclip ter aanvulling van een nieuwe episode van ‘Crossroads’. Onderwerp: licht en de manier waarop beide partners elk binnen hun eigen domein gebruikmaken van de nieuwste technologieën inzake ver- en belichting. Het geheel wordt opnieuw in goede banen geleid door iO.

“Zo'n drie jaar geleden maakten we met Goose 'Circles', de perfecte symbiose tussen de Audi R8 Coupé V10 plus en de elektrorock van de Belgische band”, aldus Sam De Win, ECD van iO. “De bedoeling was om snel een vervolg op dit succesverhaal te maken, maar corona kwam roet in het eten strooien. Tegelijkertijd hebben we met Audi de contentreeks 'Crossroads' gelanceerd, waarin we op zoek gaan naar synergiën tussen het merk en een aantal partners. Het leek logisch om de nieuwe aflevering van deze serie in samenwerking met Goose te maken.”
 
“Sinds het begin van hun samenwerking hebben de twee partners elkaar geïnspireerd”, voegt account manager Gilles Haesendonck toe. “Zowel Audi als Goose worden gedreven door vooruitgang en innovatie. De eerste door de grenzen van de lichttechnologie te verleggen, de tweede door het licht een belangrijke rol te geven in zijn shows.”
 
Audi is een pionier op het gebied van LED-technologie. Dat blijkt uit de Digital Matrix LED-koplampen in de Audi A8, die gebruik maken van Digital Micromirror Device-technologie, vergelijkbaar met wat wordt gebruikt in videoprojectoren. Elke koplamp bevat ongeveer 1,3 miljoen microspiegels die het licht in minuscule pixels verdelen, waardoor het met de grootste precisie kan worden geprojecteerd.
 
Ook Goose vernieuwt regelmatig op het vlak van belichting tijdens hun concerten. Maar hoe leg je het verband en vertel je een coherent verhaal over de ontmoeting tussen Audi LED-technologie en een rockband?
 
“Dat deden we via een straf stuk visuele content waarin Audi en Goose het over licht in al zijn facetten hebben”, vertelt Sam De Win. “De spot weerspiegelt de filosofie en visie van César Montada, head of light design bij Audi. Die passen perfect bij de manier waarop Goose licht inzet tijdens zijn optredens. Het geheel ademt de sfeer van de jaren tachtig. Dat levert filmische beelden van topniveau op door de lens van regisseur Bjorn Tagemose.
 
In beeld dus de confrontatie tussen de twee visies, terwijl ze verrassende overeenkomsten en een gemeenschappelijk verhaal vertonen, vereeuwigd in een videoclip voor de release van ‘Run Away’, het nieuwe nummer van de Belgische elektrorockband. “Of hoe een content verhaal perfect geïntegreerd kan worden in een muziekvideo”, besluit Sam De Win. 
 
‘Crossroads’ is integraal beschikbaar op de website van Audi, met bij wijze van avant-première een cinemaspot van 60 seconden die te zien is in de zalen van Kinepolis. Het geheel wordt ondersteund op YouTube, Instagram, Facebook, Teads en Outbrain.
Assets :
Credits :
  • Client : Audi
  • Contacts : Sofie Luyckx, Stef Sleurs, Marie Carranza
  • Agency : iO
  • Account Team : Gilles Haesendonck, Nathalie Rots
  • CD : Sam De Win
  • Creation : Ivan Moons
  • Creation : Wouter Huyghe
  • Creation : GOOSE
  • Creation : Bjorn Tagemose
  • Creation : Sam De Win
  • Strategy : Bram Cappaert
  • Design Director : Benjamin Martijn
  • Artist : GOOSE
  • Project Manager : Shadee Van Rompa – Safari studios
  • Film Production Company : Shoot the Artist
  • Director : Bjorn Tagemose
  • DOP : Erik Peiren
  • Sound Production Cy : Raygun