Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey ziet het groots voor L’Echo

Zondag 16 Oktober 2022

FamousGrey ziet het groots voor L’Echo

Er is geen enkele reden waarom Wallonië en Brussel niet opnieuw zouden uitblinken zoals vroeger. Noch om valse excuses of steriel fatalisme de ondernemersgeest te laten afremmen. Daarom lanceren L’Echo en FamousGrey ‘Yaka’: gewoon doen, daar gaat het om.

Yaka is ontstaan uit een campagnebriefing op drie jaar om L’Echo te herlanceren”, aldus Geoffrey Delhoux, accountmanager van FamousGrey. “Een van de doelstellingen van de campagne is de lezersbasis verjongen, maar L’Echo tegelijk positioneren als de begeleider van Belgische start-ups en scale-ups.”
 
Yaka! is een ambitieus meerjarenprogramma dat ondernemers met elkaar in contact brengt en hen ondersteunt bij hun groei. Het bestaat uit verschillende masterclasses, podcasts, content voor het grote publiek, maar ook specifiek voor start-ups. Het geniet de steun van een groep bekende ondernemers die zich aan de zijde van L'Echo scharen, onder wie de CEO's van Solvay, Proximus en Belfius, respectievelijk Ilham Kadri, Guillaume Boutin en Marc Raisière, om alleen de bekendste te noemen. Allemaal zijn ze bereid om de kampioenen in spe in hun sector te helpen...
 
“Durf groot te denken. Dat is de ambitie van Yaka”, verklaart Paul Gérard, hoofdredacteur van L'Echo, op het speciale online platform. “Ontelbare keren hebben we Franstalige ondernemers horen oproepen tot een meer ondernemende geest in het zuiden van het land. Wij hebben besloten dat L'Echo een rol moest spelen. Niet alleen door informatie te verstrekken over het bedrijfsleven zoals het is, wat we altijd hebben gedaan, maar ook door de ondernemingsgeest te stimuleren die de alle Franstaligen zo hard nodig hebben: de ondernemers, maar ook studenten, werknemers, gepensioneerden, leraren, ambtenaren, burgers, enz.
 
“Meer dan een kreet, is Yaka! een gemoedstoestand”, aldus creatief Antoine Wellens. “Het is een gemoedstoestand die zegt, ga, laten we ervoor gaan, Yaka! En wat is er meeslepender dan een liedje? Daarom besloten we deze gemoedstoestand te vertalen in muziek, in samenwerking met rapper Krisy. Als echte ondernemer (hij is producer, auteur, componist en performer - en overigens de stem van Base) heeft Krisy de juiste woorden gevonden om Yaka! in ieders hoofd te krijgen.
 
Een geëngageerde tone of voice die terug te vinden is in alle elementen van de campagne en die de ambitie van L'Echo, ‘Durf groot te denken voor uw bedrijf’, perfect vertaalt in een jong jasje.
Assets :
Credits :
  • Client : Mediafin - L'Echo
  • Contacts : Chantal Janssens, Katleen Mertens, Paul Gérard
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • CD : Laurie Lacourt
  • Creation : Vanessa Hendrickx
  • Creation : Antoine Wellens
  • Design : Marie Quataert, Sacha Lempereur & Vanessa Hendrickx
  • Client Services Director : Catherine De Block
  • Account Director : Aurélie Thollebeek
  • Account Manager : Geoffrey Delhoux
  • Strategy Director : Jonathan Detavernier
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Head of Production : Myriam Maes & Marie Libouton
  • RTV Producer : Sara De Grave
  • Film Production Company : Les Mecs
  • Director : Simon Cools Fierlafijn
  • Executive Producer : Jesse Vander Meersch
  • Producer : Lieselotte Belon
  • DOP : Arno Weijdema
  • Editor : Joost Prins
  • VFX : Nicolas Gillard
  • Sound Studio : FamousGrey Productions
  • Radio Production Company : FamousGrey Productions
  • Sound Engineer : De La Fuentes , Mathieu Savenay & Eli Sundermann for FamousGrey Productions
  • Music : Krisy