Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Bonka Circus heeft opnieuw geluk met De Kringwinkel

Zondag 26 Juni 2022

Bonka Circus heeft opnieuw geluk met De Kringwinkel

Zeg niet meer 'Wie Kringt, die wint', maar 'Opnieuw Geluk'! Na meer dan 20 jaar verandert De Kringwinkel, in samenwerking met Bonka Circus, zijn belofte. Als pionier in de circulaire economie en sociale werkgelegenheid kijkt de kringloopwinkel ook naar de toekomst met een nieuwe branding en een nieuw manifest, vastgelegd in een film met echte klanten, schenkers en medewerkers.

De ambities van De Kringwinkel zijn eenduidig: alles, maar dan ook alles moet ooit hergebruikt worden. “Dit komt tot uiting in de nieuwe signatuur 'Opnieuw Geluk'”, legt Jesse Vanophalvens, CD van Bonka Circus, uit. “De Kringwinkel ziet een circulaire toekomst voor zich en wil daarvoor iedereen inspireren om de 'vreugde van hergebruik' steeds opnieuw te ontdekken.”
 
Het nieuwe manifest en de baseline zijn vertaald in een 'herofilm' met medewerkers, donateurs en klanten; die is in verschillende formaten online te zien. “Alles wat je op het scherm ziet, komt uit De Kringwinkel, ook de figuranten. Weer een bewijs van de schoonheid van circulair leven”, besluit creatief directeur Lennert Vedts. De film en zijn varianten worden ondersteund door POS-materiaal.
Assets :
Credits :
  • Client : Herwin / De Kringwinkel
  • Contacts : Linde Brewaeys, Karen Roose
  • Agency : Bonka Circus
  • Strategic Director : Peter Verbiest
  • Strategic Planner : Marie Nackaerts
  • CD : Jesse Vanophalvens
  • Creation : Lennert Vedts
  • Creation : Hans Verhaegen
  • Account Manager : Kristof Debacker
  • Account Executive Intern : Marthe Muselaers
  • Designer : Gilles Valkenborg
  • Film Production Company : Les Mecs
  • Digital Stategy : WAD
  • Branding : Vrints-Kolsteren