Fr


Close

Campaigns

Federate federeert voor itsme

Vrijdag 3 Juni 2022

Federate federeert voor itsme

Voor zijn vijfde verjaardag lanceerde itsme een ongeziene campagne gebaseerd op een unanieme boodschap goedgekeurd en onderschreven door de grote banken en telco’s die ons land rijk is: “itsme is de veiligste manier om in te loggen’.

“100% akkoord met ING”, lezen we op een affiche van BNP Paribas Fortis. “BNP Paribas Fortis heeft gelijk” antwoordt KBC op een andere affiche die op haar beurt beaamd wordt door ING: “Helemaal eens met KBC”.

Ook Proximus, Telenet en Orange Belgium zijn het roerend eens, maar dan online. Allemaal maken ze unaniem reclame voor itsme, de mobiele identificatieapp waarmee de Belgische burgers kunnen inloggen op de platformen van de overheid, banken, verzekeringen en andere privébedrijven; je kunt er ook identiteitsgegevens mee delen, betalingen bevestigen en digitaal tekenen.
 
De krachttoer is de verdienste van Federate, dat erin geslaagd is al deze spelers ervan te overtuigen hun eigen belangen opzij te zetten uitsluitend ten behoeve van hun klanten. “Deze zes spelers hebben een gemeenschappelijk doel met itsme: ons online leven gemakkelijker en vooral veiliger maken”, aldus Thomas Danthine, medeoprichter en CD van Federate. “In een competitief en meedogenloos bedrijfsklimaat is dit een initiatief dat onze aandacht verdient. Nooit eerder hebben concurrerende bedrijven in België een gezamenlijke reclameboodschap gepubliceerd.”
 
“Deze campagne is een primeur in het Belgische stadslandschap”, zegt Stéphanie De Bruyne, CEO van itsme. “Een campagne waarin concurrenten elkaar complimenteren is ongezien. Maar itsme is het perfecte voorbeeld van een universeel project dat sectoren en bedrijven overstijgt.”
 
Het succes kan in één woord worden samengevat: veiligheid. Het is dan ook geen toeval dat dit het centrale thema van de campagne is. “Voor itsme is veiligheid altijd een essentiële pijler geweest", bevestigt de CEO. “Technologie evolueert snel en we besteden er steeds meer aandacht aan. Bijdragen aan een digitale samenleving waarin elke burger en elke organisatie veilig kan communiceren, is altijd een van onze belangrijkste doelstellingen geweest.”
 
En dat hebben de Belgen goed begrepen, want 6,5 miljoen landgenoten gebruiken de digitale identiteitsapp al om zich online te identificeren, transacties te bevestigen en documenten te ondertekenen. Een uniek geval in Europa, zo werd ons verzekerd.

De campagne loopt de hele maand juni in grote steden, in treinstations en online.


Assets :
Credits :
  • Client : itsme®
  • Contact : Sylvie Vandevelde
  • Agency : FEDERATE
  • CD : Denis Dubrulle
  • CD : Thomas Danthine
  • Creation : Fred Lateur
  • Creation : Bjorn Blockx
  • Creation : Olivier Maquenne
  • Graphic & Motion Design : Céline Godaert
  • Project Management : Yana Huygens, Alice Simon
  • Media Agency : Zigt & Numberly