Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Dallas Antwerp verzekert voor P&V

Zondag 15 Mei 2022

Dallas Antwerp verzekert voor P&V

P&V Verzekeringen dat zich wil concentreren op de mobiliteit van morgen, koos jonge fietsersfamilies met kinderen als voornaamste doelgroep. In zijn nieuwe campagne die het werk is van Dallas Antwerp, positioneert de verzekeraar met de nodige humor als onvoorwaardelijke steun van de fietsers voor wie het dagelijks leven niet altijd rozengeur en maneschijn is.

“Het aantal fietsers in ons land blijft fors toenemen”, aldus P&V Verzekeringen. “Vlaanderen behoort samen met Nederland en Denemarken zelfs tot de meest populaire fietsregio's in Europa. Wat goed nieuws is, want fietsen is gezond, duurzaam en verbindend. Maar hoe graag en hoe vaak de Belgen ook fietsen: qua fietsinfrastructuur en fiets-veiligheid scoort ons land minder goed. Uit een bevraging van onderzoeksbureau iVOX blijkt dat één op drie Vlamingen zich niet veilig voelt op de fiets. En dat vijftig procent van de Vlamingen vindt dat Vlaanderen onvoldoende investeert in fietspaden en fietsveiligheid.”
 
“Fietsers hebben het in dit land niet makkelijk. Daarom verdienen ze de beste fietsverzekering.” Aldus het idee dat aan de basis ligt van de campagne die door Dallas Antwerp ontwikkeld werd samen met Stef Selfslagh (fauconnier+selfslagh) voor de strategie en creatie.
 
P&V Verzekeringen wil volop inzetten op de mobiliteit van de toekomst en kiest de fietsende jonge gezinnen met kinderen als hun target group. In een gloednieuwe campagne werpt de verzekeraar zich op als steun en toeverlaat van de steeds groter wordende groep fietsers in dit land. Het objectief is dus awareness creëren rond P&V en de fietsverzekeringen maar ook de likeablility verhogen van het merk.
 
Stijn Gansemans, creative director & partner Dallas Antwerp: “De campagne - die onder meer bestaat uit een tv-spot op VTM-zenders in Noorden en La Une en Tipik in Zuiden - belicht de al te herkenbare ongemakken waarmee fietsers in België haast dagelijks geconfronteerd worden: van verwaarloosde fietspaden tot onverwachte plensbuien, van putten in het wegdek tot snottebellen van voorliggers. Gelukkig is er de fietsverzekering van P&V: één van de meest volledige verzekeringen op de markt en zodoende een kleine compensatie voor het geleden fietsleed.”
 
Naast 30’’ op televisie is de meesterlijk geregisseerde spot van Frank Devos voor Landvogel, online te zien in een 35’’-versie op de website van P&V. Er zijn ook 15’’- en 6’’-versies voor de sociale netwerken en YouTube. Er staat ook een website op het programma, aangevuld met een POS-luik op de digitale schermen van de 300 makelaars. Het medialuik is in handen van UM.
 
“Het engagement van P&V voor fietsers gaat verder dan deze reclamecampagne”, vervolgt de adverteerder. “Zo steunt P&V op structurele wijze de Fietsersbond, een vereniging die zich inzet voor de ontwikkeling van zachte mobiliteit. En begin mei zette P&V als enige verzekeraar mee zijn schouders onder VeloVeilig Vlaanderen, een initiatief van HLN en DPG Media. VeloVeilig Vlaanderen nodigde fietsers uit om via de HLN-app gevaarlijke fietspunten te melden. Het doel: medefietsers waarschuwen, de overheid laten weten waar er actie nodig is en zo fietsen veiliger maken voor iedereen.”
 
En hij besluit: “Sinds de oprichting van P&V in 1907 is maatschappelijke betrokkenheid een essentiële component van het P&V-dna. Met zijn inzet voor fietsers geeft P&V daar een hedendaagse invulling aan.”
Assets :
Credits :
  • Client : P&V Verzekeringen
  • Contacts : Dirk Wauters, Els Lagrou, Denis Reinier
  • Agency : Dallas Antwerp
  • Strategy Director : Fauconnier+Selfslagh
  • CD : Stijn Gansemans
  • : Stef Selfslagh
  • Creation : Stijn Gansemans
  • Account Director : Anûk Van der Steen
  • Account Manager : Nele Witvrouwen
  • Jr Account Manager : Jonathan Urey
  • Online Copywriter : Vicky Janssen
  • Designer : Anthony Buyssens
  • Photographer : Toon Aerts
  • Film Production Company : Landvogel
  • Director : Frank Devos
  • Executive Producer : Thomas Cassiers, Yannick Verdonck
  • Head of Production : Sharon Lavaert
  • Post-Producer : Glenn Renard
  • Editor : Ina De Vos, Glenn Renard
  • SFX : Digital Golum
  • Music : Stock
  • Sound Production : R.A.F., La Vita é Media
  • Media Agency : Universal Media
  • Social Media Team : Noémie Léonard, Vanessa Sanctorum
  • Website Design : Brian Van Malderen