Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey schrijft nieuw verhaal voor Nieuwsblad

Zondag 8 Mei 2022

FamousGrey schrijft nieuw verhaal voor Nieuwsblad

FamousGrey maakte voor Nieuwsblad een eerste campagne die omschreven wordt als het eerste hoofdstuk in een nieuw verhaal. ‘'t Begint bij ons’ speelt in op de kracht van ‘circulaire journalistiek’: als een van de grootste nieuwsmerken van Vlaanderen wil de Mediahuis-krant niet alleen nieuws leveren, maar ook dingen in beweging brengen.

Nieuwsblad heeft een nieuwe look. Naast een nieuw logo en een nieuwe lay-out (en de verdwijning van het lidwoord in zijn naam) wordt onder impuls van de nieuwe communicatiepartner FamousGrey een nieuw merkconcept ingevoerd: ‘t Begint bij ons, waarmee de nadruk wordt gelegd op de journalistieke rol van de krant.
 
“Wij geloven in het circulaire effect van informatie. Want als er iets gebeurt in de wereld, begint het ook bij ons, de redactie. Zodat onze journalistiek een positieve impact kan hebben op onze samenleving”, aldus Kristof Saerens, brand manager van de krant.
 
“Nieuwsblad wil meer doen dan alleen nieuws brengen”, zegt Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Het redactieteam wil Vlaanderen vooral verbinden door sterke verhalen en tegelijk de lezers zo objectief en kritisch mogelijk informeren in een steeds complexere wereld. ‘t Begint bij ons is gebaseerd op waargebeurde verhalen, zoals dat van Biniam, de eerste Afrikaan die de wielerklassieker Gent-Wevelgem won, of dat van surfmeisje Sam. Haar inspirerende verhaal is een voorbeeld geworden voor een hele generatie.”
 
Het verhaal wordt verteld in een spot, met medewerkers van het dagblad in de hoofdrol. Daarin ontdekken we hoe Nieuwsblad het verschil maakt in de wereld, in print, maar ook via de nieuwe app en zijn podcasts.
Assets :
Credits :
  • Client : Nieuwsblad
  • Contacts : Kristof Saerens, Liesbet Brigou, Kris Luyten
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Kenn Van Lijsebeth
  • Creation : Toon Leysen
  • Creation : Johan Van Oeckel
  • Copy : Kenn Van Lijsebeth
  • Account Director : Jef Leysen
  • Account Manager : Marie Van Den Einde
  • Head of Strategy : Dominique Poncin
  • Strategic Planner : Aze Van Coillie
  • Head of Production : Myriam Maes
  • Agency Producer : Birgit D’hont
  • Film Production Company : Fledge
  • Creative Partner : Diederik Jeangout
  • Managing Partner : Roeland Jeangout
  • Line Producer : Francis Bosschem
  • Director : Stefan Pflug
  • DOP : Rasmus Jørgensen
  • 1st AC : Pieter-Jan Neirynck
  • Gaffer : Dieter Vander Eecken
  • Electro : Martijn Vervisch
  • Art Director : Chris Lievens
  • Set Dresser : Boris Van Biervliet
  • Editors : Anders Skov, Rebecca Karlsson & Nick Read
  • Colorist : Jonas Bech
  • Sound : Mathieu Savenay
  • VFX : Stijn Van Assche
  • Casting : De Profielen
  • Image researcher : Sarah Lederman
  • Post-production sound : Mathieu Savenay for FamousGrey Productions
  • Radio Production Company : FamousGrey Productions
  • Post-producer : Birgit D’hont, Sara De Grave
  • Motion designer : Sven Vanhee
  • Brand designer : Sacha Lempereur
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Brand Design Agency : Bruketa&Žinić&Grey
  • PR : Famous Relations