Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Air met lentekriebels voor visit.brussels

Zondag 3 April 2022

Air met lentekriebels voor visit.brussels


Waarom Brussel bezoeken? Als je deze vraag aan Google stelt, zet het gros van de antwoorden de culturele rijkdom van de stad in de verf. Openingen, galerijen, beurzen, tentoonstellingen, musea... het aanbod van Brussel op dit gebied is ontegensprekelijk gevarieerd. Maar hoe zit het met z’n natuurlijke rijkdommen?



Dat is een heel andere vraag, een vraag die visit.brussels met de kostbare hulp van Air beantwoordt in een nieuwe campagne die de komst van de lente aankondigt. Want ja, Brussel heeft uiteraard zijn Stripmuseum, Magritte Museum en Biermuseum, maar Brussel is ook goed voor 8.000 hectare groen.
 
“Ook al is het de culturele rijkdom die de bezoekers naar Brussel lokt, toch moeten we ze tonen dat de stad nog veel meer in petto heeft”, aldus Arnaud Bailly, CD van Air. “Dat kan door nieuwe musea te creëren! Negen nieuwe openluchtmusea die voor iedereen toegankelijk zijn; meestal zijn ze gratis en sommige hebben geen sluitingsdagen.”
 
Hij bedoelt daarmee onder andere het ‘Museum van de luie zondag’ in het Terkamerenbos, het Jubelpark of het Josaphatpark, dat van de ‘Eindeloze Nachten’ of dat van de ‘Spontane Picknicks’, om er maar een paar te noemen. Die worden door Air en visit.brussels gepromoot via hun campagne met als baseline ‘De lente pakt uit in Brussel’ die te zien is op traditionele, digitale en stedelijke affiches, maar ook op sociale netwerken, met name met de steun van influencers.
 
“Elke creatie heeft een QR-code, die linkt naar de gids met parken waar je kan chillen, de gids met Brusselse terrassen, de gids met plaatsen waar je kan rusten, de gids met fietstochten, enz.”, besluit Arnaud Bailly. Na David Hockney is het dankzij visit.brussels nu de beurt aan de natuur om de stad lentekriebels te geven.
Assets :
Credits :
  • Client : visit.brussels
  • Contacts : Fiona Amoroso, Vanessa Lousberg, Cédric Mayence
  • Agency : Air
  • CD : AIR Creative Council
  • Creation : Marie Paris
  • Creation : Marc Richard Vander Heyden
  • Creation : John Benois, Karel De Mulder, Romain Félix, Arnaud Bailly
  • Strategy : Tom Ernst
  • Client Manager : Pauline Heraly
  • Account Team : Anastasia Bousson, Flore Antonnaux
  • Creative Design Director : Laurent Lejeune
  • Designer : Aurélie Prestigiacomo, Boris Delire, Vanessa Warnant
  • Photographer : Merlin Meuris
  • Street Photographer : Olivier Bourgi