Fr


Close

Campaigns

Happiness post kamers van jonge verkeersslachtoffers op Booking.com

Dinsdag 28 December 2021

Happiness post kamers van jonge verkeersslachtoffers op Booking.com

Om autobestuurders aan te manen voorzichtig te zijn op de weg, heeft Happiness nog maar eens een beklijvende actie ontwikkeld voor Ouders van Verongelukte Kinderen (OVK). Het idee: de slaapkamers van verongelukte kinderen symbolisch op Booking.com plaatsen… De kamers zijn vrij, maar uiteraard niet echt te huur.

De actie bestaat uit een documentaire waarin de ouders over de kamer van hun overleden kind praten, de website emptyrooms.be en uiteraard de kamers op Booking.com zelf.

"Als ouders hun kind verliezen in een verkeersongeval, laten ze de kamer vaak zoals die was op de dag dat hun kind die kamer voor het laatst verliet. Het is een van de meest tastbare herinneringen die de ouders van hun kind hebben”, legt Philippe Fass, creative director van Happiness Brussels, uit. Door het onveranderd karakter van de kamer kunnen zij de aanwezigheid van hun kind nog steeds voelen. Nu veel mensen onderweg zullen zijn naar vakantiebestemmingen, is het symbolisch adverteren van een aantal van deze kamers op Booking.com een goed idee om de link te maken tussen reizen en voorzichtig rijden.”​


Assets :
Credits :
  • Client : PVR/OVK
  • Contacts : Koen Van Wonterghem, Sara Sweeck, Annita Van Gucht
  • Agency : HAPPINESS BRUSSELS
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Philippe Fass
  • Creation : Stéphane Opdenbosch
  • Creation : Catherine Hermans
  • Content Director : Wesley Roeland
  • Connectivity Planner : Elise Van Craen
  • Photographer : Stéphane Opdenbosch
  • Director : Bart Callaerts
  • Editor : Bart Callaerts
  • DOP : Bram Van Roy
  • Head of Production : Bart Vande Maele
  • Producers : Dominique van Doormaal, Arthur De Wachter
  • Head of Design : Dries Lauwers
  • Designers : Samuel Otterspoor, Lore Snauwaert, Romy Styleman
  • Copywriter : Dee Verwaetermeulen
  • Head of Digital : Joni Allaert
  • Head of Technology : Thomas Colliers
  • Digital Account Manager : Gertjan Verbruggen
  • Account Executive : Zeno Stevens
  • Managing Direector : Hans Smets