Fr


Close

Campaigns

FamousGrey introduceert innovatieve manier van doneren voor AZG

Zondag 19 December 2021

FamousGrey introduceert innovatieve manier van doneren voor AZG

Bij een ramp zijn de eerste uren cruciaal, maar donaties na rampen komen vaak later ter plaatse. Daarom bedacht Famous Grey ‘Prepaid Donations’ voor Artsen Zonder Grenzen. Een tool waarmee je op voorhand een donatie doet, zodat die donatie direct kan worden geactiveerd wanneer het noodlot toeslaat. Zo verlegt Artsen Zonder Grenzen de grens tussen te laat en op tijd.

“Artsen Zonder Grenzen staat permanent klaar om te reageren op crisissen”, aldus de NGO. “Maar de financiële steun van donatiecampagnes bereikt ons vaak pas later. Hierdoor kunnen we soms niet even snel reageren als we zouden willen, en dat kost levens. Met Prepaid Donations hebben we vanaf de eerste seconde toegang tot donaties die op voorhand werden ingezameld, en geactiveerd worden wanneer onze globale monitoringsystemen een ramp oppikken.”
 
De nieuwe tool moet de donateurs van de toekomst bereiken, want de campagne mikt vooral op 18- tot 35-jarigen. “Deze nieuwe generatie donateurs is wel geëngageerd, maar ‘geeft’ op een andere manier”, aldus Peter Ampe, de ECD van FamousGrey. “Daarom werd een tool in het leven geroepen die donateurs met een experience meer betrekt bij hun organisatie. Want dankzij de informatie die donateurs ontvangen via meldingen, e-mails of in het dashboard van de tool, krijgen ze een duidelijker en transparanter beeld van hoe en waar hun donaties worden gebruikt.”
 
‘Prepaid Donations’ werd op 10 december gelanceerd in nationale pers, door samenwerkingen met maatschappelijk geënageerde influencers en met een grootschalige social mediacampagne. Het PR- en influencerluik werd uitgewerkt door Famous Relations.
 
“De lancering van ‘Prepaid Donations’ kadert binnen de eindejaarscampagne ‘Verleg mee grenzen’ van Artsen Zonder Grenzen. Die campagne moedigt Belgen aan om de ngo te helpen grenzen te verleggen, want in het geval van donaties kan je mee het verschil maken tussen te laat en op tijd.”


Assets :
Credits :
  • Client : Artsen Zonder Grenzen / Médecins sans Frontières
  • Contacts : Valérie Michaux, Cécile Duwée, Peter Casaer, Marianne Colpaert, Thibault Dujardin & Chrisel Magnée
  • Agency : FAMOUSGREY
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Tom Galle
  • Copy : Jesse Van Gysel, Peter Ampe
  • AD : Tom Meijer
  • Copy Fr : Antoine Wellens, Olivier Roland
  • Strategic Director : Dominique Poncin
  • Strategic Planner : Aze Van Coillie
  • Connection Planner : Floris Adriaenssens
  • Account Director : Marko Van Dyck
  • Head of Digital : Joachim François
  • Digital Account Manager : Florian Hoffreumon
  • Digital Creative Designer : Sacha Lampereur
  • Copywriters & Social Media Managers : Sarah Deprez & Laureen Delbauche
  • Online Marketer : Jonas Sprengers & Sander Cuypers
  • Lead Developer : Arno Van Biesen
  • Experience Director : Maarten Breda
  • Digital/UX Strategists : Wies Dickens & Yarne De Schrijver
  • PR Director : Déborah De Klerck
  • PR Manager : Astrid Jacobs
  • RTV Producer : Myriam Maes, Gaelle Haesaert, Birgit D’hont
  • Editor : Sven Vanhee