Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

FamousGrey in de zevende hemel met Helan

Zondag 19 September 2021

FamousGrey in de zevende hemel met Helan

FamousGrey presenteert ‘Helemaal welzijn’, een positioneringscampagne voor Helan, de nieuwe Vlaamse mutualiteit die ontstond uit de fusie tussen de OZ-groep en Partena. Haar missie? Het welzijn van de klanten bevorderen. En dat heeft meer om het lijf dan enkel doktersbezoeken terugbetalen.

“Als je aan je ziekenfonds denkt, is het eerste wat bij je opkomt wellicht dat het je ziektekosten terugbetaalt”, aldus Ariane Collard, marketing director van Helan. “Soms is er ook sprake van voordelen bij de aankoop van een bril of een sportabonnement. Maar gezondheid is veel meer dan wat je ziekenfonds terugbetaalt en welzijn is meer dan gezondheid alleen.”
 
Vandaar de slogan ‘Helemaal welzijn’: die positioneert Helan als een dienstverlener die meer biedt dan wat je van een mutualiteit zou verwachten. “Genieten van de zon, je even als een kind gedragen, doen waar je zin in hebt. Dat soort zorgeloze momenten hebben we naar voren geschoven, met een simpele belofte: “Als dit betalend was, betaalden wij het terug”, aldus Peter Ampe, ECD van FamousGrey. “Omdat welzijn persoonlijk en veelzijdig is, omvat de definitie veel meer dan wat de mutualiteit vergoedt.”
 
Om deze momenten van welzijn tot leven te brengen, deden de ECD en zijn troepen een beroep op Czar en regisseur Billy Pols voor de tv-spots, en op fotograaf Jef Boes om de visuals van het printgedeelte te vereeuwigen. “Gezondheid is aan het veranderen”, besluit de marketingdirectrice. “We zijn van een louter transactionele naar een adviserende functie geëvolueerd, van doktersbezoeken naar zelfmedicatie via digitale hulpmiddelen, van louter fysieke naar fysieke en mentale gezondheid. Wij willen de markt wakker schudden met een duurzamere visie op de rol van de mutualiteit.”
 
De campagne start op 20 september en omdat een bredere visie op wellness ook een breder bereik verdient, zal ze worden uitgerold in TV, film, (D)OOH en SoMe.
Assets :
Credits :
  • Client : Helan
  • Contacts : Ariane Collard, Vanessa Raes, Sarah Masschelein, Julie Van Pée
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Antoine Wellens
  • Creation : Vanessa Hendrickx
  • Creation : An-Sofie Keulen
  • Creation : Steve Maes
  • Account Team : Olivia Naudts, Lies Bernaer, Maxine Heylands
  • Strategic Team : Jonathan Detavernier, Aze Van Coillie
  • Connection Planner : Floris Adriaenssens
  • Creative Planner : Kirsten Vanderbeke
  • Head of Digital : Joachim François
  • Digital Strategist : Wies Dickens
  • Social Creative : Sarah De Prez, Yarne De Schrijver
  • Digital Design : Sacha Lempereur
  • Design : De Kwekerij
  • DTP : Franco Scaramuzza
  • Head of Production : Myriam Maes
  • RTV Producer : Gaelle Haesaert, Marlies Neudt
  • Film Production Company : Czar.be
  • Director : Billy Pols
  • DOP : Dimitri Karakatsanis
  • Executive Producer : Eurydice Gysel
  • Producer : Lander Engels, Maarten De Sutter, Geert De Wachter
  • Post-Production : Czar.be
  • Editor : Jasper Flikschuh
  • Sound Engineer : Raygun
  • Photography Agency : L.A. Initials
  • Photographer : Jef Boes
  • Sonicbranding : Raygun
  • Media Agency : Mindshare
  • Media Strategy : Claudia Pacitti
  • Client Manager : Johan Putseys, Katleen Janssens