Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Air op zijn zondags voor Partenamut

Zondag 12 September 2021

Air op zijn zondags voor Partenamut

’t Is elke zondag hetzelfde liedje voor zoveel werknemers overal ter wereld. Of toch voor diegenen die hun job als zinloos ervaren. Ze zitten aan de zondagse koffiekoeken of genieten van hun luie dag en naarmate de uren vorderen, slaan de maandagblues toe, omdat het weekend er bijna opzit. Als je dit gevoel herkent, is het zeker de hoogste tijd om bij Partenamut te solliciteren.

“We kennen allemaal dat moment”, aldus Romain Felix (CD, Air). “Het is zondag, we hebben het gezellig met onze vrienden of familie, tot opeens doordringt dat het morgen maandag is. Een akelig idee dat volgens de door de jobsite Monster opgestelde barometer 61% van de werknemers wereldwijd zou parten spelen, met als gevolg dat ze dan “gestresst te zijn en zondagnacht niet goed slapen”. Reden? “maandagfobie”.
 
Maar is het echt de schuld van die beruchte eerste dag van de week? Of wijst het fenomeen eigenlijk op een veel diepere malaise, gekoppeld aan een malaise binnen het bedrijf? “Bang zijn voor maandag weerspiegelt over het algemeen een gemoedstoestand die verband houdt met het gebrek aan betekenis die men aan z’n job hecht”, zegt Partenamut. “Meestal negeren we dit gevoel, maar wat als het uiteindelijk echt een signaal is dat ons werk ons gewoon niet gelukkig maakt of niet meer gelukkig maakt? Als werkgeversmerk doen wij er elke dag alles aan om ervoor te zorgen dat onze werknemers, en dus ook toekomstige werknemers, elke dag gelukkig zijn, ook op maandag.”
 
De campagne bestaat uit drie spots die ons aan dit groeiende gevoel willen herinneren: “Elke situatie herinnert ons eraan dat 'maandagfobie' niemand spaart en vooral dat ze op elk moment kan toeslaan om je zondag te verpesten”, vervolgt de CD. “Het laatste wat je moet doen is het gevoel negeren. Bedoeling was niet om de draak te steken met zo'n ernstig onderwerp dat zoveel mensen aangaat, maar om creaties te maken die een echt gevoel weerspiegelen dat ieder van ons elke zondag kan overvallen, zodat we ons er allemaal in kunnen herkennen en ervoor kunnen zorgen dat we niet langer voorbijgaan aan een symptoom dat heel vaak een voorbode is van een mogelijke burn-out.”
 
Om het concept te optimaliseren, werd beslist om de boodschap uitsluitend op zondag en maandag uit te zenden, zowel intern als extern. “Een intelligent gebruik van het mediabudget, dat onze boodschap en onze missie versterkt”, aldus Partenamut nog. “De spots zullen elke zondag en maandag te zien zijn op televisie, maar ook op de sociale netwerken, te beginnen met Facebook, Instagram en YouTube.”
Assets :
Credits :
  • Client : Partenamut
  • Contact : Tim Campens
  • Agency : Air
  • CD : AIR Creative Council
  • Creation : Marc Vanderheynde
  • Creation : John Benois, Karel De Mulder, Romain Félix, Arnaud Bailly
  • Account Manager : Laurie Parres-Albert
  • Film Production Company : Landvogel
  • Executive Producer : Yannick Verdonck
  • Director : Khaël Touag
  • DOP : Xavier Van D'Huynslager
  • Sound Studio : Studio Helsinki
  • Line Producer : Maud Van Parys
  • Gaffer : Patrick Hageman
  • Key Grip : Stijn Beckers
  • MUA : Carolien Wardenier
  • Offline Editor : Frederik Vandewalle
  • Grading : Kene Illegems
  • Casting Agency : WeWantYou Casting Agency
  • 1st AD : Thuline De Brauwer
  • 1st AC : Joris Rymen
  • Best boy : Steven Soete
  • Art Director : Stan Maertens
  • Stylist : Gudrun Wylleman
  • Location Manager : Brent Roofthooft
  • Online Editor : Glenn Renard