Fr

Campaigns

FamousGrey/visit.brussels : "A country is more than the colors of its flag"

Vrijdag 2 Juli 2021

FamousGrey/visit.brussels :



Onder het motto “Elk land is meer dan de kleuren in zijn vlag” maakteVisit.brusselsin samenwerking met FamousGrey een mooi statement op de dag van de kwartfinales van het EK voetbal op 2 juni.

De vlaggen van de landen die de achtste finale op het EK gehaald hadden, kregen een nieuw design, meer bepaald dat van een regenboogvlag, met hun originele kleuren. Het betrof een antwoord op het verbod van de UEFA om de Allianz Arena in regenboogkleuren te versieren.
 
Visit.brussels had eerder die week al de profielfoto van haar Facebook- en Instagramkanalen aangepast om haar steun te betuigen aan de LGBTQ+ gemeenschap. Met deze nieuwe actie wil Visit.brussels aantonen dat Brussel ook een modelis wat betreft het respecteren van ieders seksuele geaardheid.

Iedereen kan overigens zijn eigen regenboogvlag creëren op showyourcolours.eu.
Assets :
Credits :
  • Client : visit.brussels
  • Contacts : Annemie Verschueren, Frederik Blancke
  • Agency : FamousGrey
  • CEO : Francis Lippens
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Jonas Caluwé
  • Creation : Johan Van Oeckel
  • Account Director : Jef Leysen
  • Strategic Planner : Aze Van Coillie
  • Image & Sound Editor : Sven Vanhee
  • Web Developer : Arno Van Biesen