Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Lucy verzorgt het imago van de VRT

Zondag 4 Juli 2021

Lucy verzorgt het imago van de VRT

Lucy ontwikkelde de eerste imagocampagne uit de geschiedenis van de Vlaamse openbare omroep. ‘VRT. Helemaal van jou’ berust op een strategie die ontwikkeld werd in samenspraak met Fauconnier+Selfslagh; het gaat dan ook over een belangrijk en ambitieus project.

“Eind vorig jaar hebben we een strategisch traject opgestart om samen met onze partners Fauconnier+Selfslagh en Lucy de purpose van de vrt scherp te stellen. Het eerste zichtbare vervolg daarvan is deze allereerste campagne voor vrt: een verbindend en merkversterkend project.”
 
Het centrale idee achter ‘VRT. Helemaal van jou’ is dat alle Vlamingen ook aandeelhouders zijn van de VRT. De VRT is van iedereen en dus moet iedereen zijn mening kunnen geven, om de openbare omroep zo mee vorm te geven. “We spelen als vrt een belangrijke rol in onze maatschappij: we zorgen voor informatie, entertainment en educatie”, aldus Frederik Delaplace, CEO. “Daarbij willen we alle Vlamingen informeren, inspireren en verbinden, en zo de Vlaamse samenleving versterken. Het is cruciaal dat we de vinger aan de pols houden van wat de mediagebruikers willen. Daarom treden we de komende maanden op verschillende locaties in Vlaanderen - van in De Panne tot in Maasmechelen - in dialoog met onze kijkers en luisteraars. Dat combineren we met een wetenschappelijk marktonderzoek naar de verwachtingen van de burgers. Met die resultaten gaan we in het najaar aan de slag om nog relevanter te worden voor Vlaanderen.”
 
De ronde van Vlaanderen gaat van start aan boord van een caravan die de meest uiteenlopende, representatieve plaatsen in het noordelijke landsgedeelte aandoet. De mediacampagne is het werk van Lucy en omvat televisie (met een 60’’-spot en bijhorende versies) die ook verspreid wordt via de sociale media. Er zijn ook radiospots gepland, alsook een uitgebreid banneringluik en een reeks persadvertenties.
 
"Media en mediaconsumptie zijn al enkele jaren zo sterk aan het veranderen, dat stilstaan betekent dat je jezelf irrelevant zal maken”, besluit Frederik Delaplace. “In die context moet de vrt van de naam van het bedrijf evolueren naar een volwaardig mediamerk met een eigen stem. Zo kan de vrt zich helder positioneren en kunnen we ook de meerwaarde van de vrt voor het Vlaamse medialandschap beter duiden en positief uitdragen. Met ‘Vrt. Helemaal van jou.’ zetten we nu die eerste stappen richting een sterk en emotioneel geladen merk.”
Assets :
Credits :
  • Client : VRT
  • Contacts : Elisabeth Roelandt, Noella Goossens, Veerle Rosseels, Danny Van der Elst, Bart Verbeeck, Bob Vermeir, Frederik Delaplace
  • Agency : Lucy
  • Strategy : Lucy & Fauconnier+Selfslagh
  • CD : Iwein Vandevyver
  • CD : Laurent Dochy
  • Creation : Jan Nagels
  • Creation : Nicolas Van Gucht
  • Creation : Bram Van Moorhem
  • Creation : Iwein Vandevyver
  • Creative Interns : Ward Muys & Willie-Marie Hermans
  • Design & DTP : Jan Sidgwick
  • Online Designer : Ken Wuytack
  • Bannering : Cédric Frippat
  • Managing Director : Jonas De Wit
  • Account Manager : Maïté Camerman
  • Account Executive : Sofie Hoorens
  • Branding Agency : Today
  • Film Production Company : Red Dust
  • Director : Wilson Versteken
  • 1st AD : Inge De Boeck
  • DOP : Edouard Le Grelle
  • 1st AC : Jules Koechlin
  • 2nd AC : Lucas Sevrin
  • Gaffer : Jelle Bollen
  • Electro : Nathaniël Van Ouytsel
  • Sound : Mathias Vangasse, Feras Daouk
  • Offline Editor : Robin De Praetere, Pandemie
  • Post-Producer : Jelle Robbeets, Pandemie
  • Motion Designer & Compositor : Pieter-Jan Brouwers
  • Colorist : Johan Wiman
  • Casting Director : Celine Dewaele, Oi Mundo
  • Location Hunter : Michaël Geuns
  • Executive Producer : Sander Claessens
  • Line Producer : Ingrid Coppé
  • Production Manager : Nelson Cauwenberghs
  • Researcher & Production Assistant : Lieselot Ral
  • Production Assistant : Wim Noben
  • Production Accistant (VRT) : Lore van Acker
  • Rental : Lucky Camera, Lites
  • Talent : Tom Waes
  • Sound & Music : Tom Brillouet, Studio Helsinki
  • Recording, sonic branding, radio production : VRT Spotcel
  • VRT Spotcel Production : Alain Ryckman, Geert Vermeersch
  • Audio Producer : Andras Vleminckx
  • Voices : Tom Waes, Danira Boukhriss, Siska Schoeters