Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Dallas boordevol prachtige plannen voor P&V

Zondag 2 Mei 2021

Dallas boordevol prachtige plannen voor P&V

Dallas ontwikkelde, in samenwerking met Fauconnier+Selfslagh voor de strategie, een campagne voor P&V Insurances rond de veerkracht van de Belgen, en meer bepaald de jongeren. Een mooi project dat zich gretig buiten de platgetreden paden waagt.

“Na de lancering van de nieuwe positionering ‘Leef vooruit’ en de campagnelijn ‘Zolang ú plannen blijft maken, zijn wij er om ze te verzekeren’ eind 2020, wilde P&V Verzekeringen verder bouwen aan zijn notoriëteit en merkpositionering”, aldus An Van den Cruyce, manager external communication, branding & digital content. “Hoewel het merk sterker staat in Franstalig België moet de nieuwe campagne de merkbekendheid verhogen in het hele land. In tweede instantie moet de campagne ook een connectie maken met de 300 exclusieve P&V-adviseurs en bij uitbreiding met het hele agentennetwerk.”
 
Zolang de Belgen plannen koesteren, zal P&V erover waken dat ze verwezenlijkt kunnen worden: dat is in feite de boodschap van de nieuwe campgne, die reële projecten van echte burgers letterlijk tot leven brengt.
 
“De gezondheidscrisis wordt geleidelijk minder erg, het leven wordt opnieuw normaler en de Belgen maken opnieuw plannen”, zegt de creative partner & director van Dallas Antwerp, Stijn Gansemans. “De campagne betekent steun en inspiratie voor al wie de handdoek niet in de ring gegooid heeft, maar integendeel zijn projecten wil vastpakken om ze te verwezenlijken.”
 
“Prachtige Plannen concentreert zich voornamelijk op de jongeren, die al te vaak vergeten werden tijdens de pandemie: “We willen laten zien dat de Belgische jongeren - hoe moeilijk ze het ook hebben gehad - niet bij de pakken zijn blijven neerzitten. Dat ze nog altijd boordevol plannen en dromen zitten, en daarbij een inspiratiebron vormen voor ieder van ons. Wie goed verzekerd is, durft dingen te ondernemen en plannen uit te voeren. De lijn ‘Zolang ú plannen blijft maken, zijn wij er om ze te verzekeren’ is vandaag relevanter dan ooit.”
 
De campagne omvat online video, maar vooral ook radio en podcasts, wat opmerkelijk is. “De combinatie van radio en podcasts maakt het mogelijk een ruim publiek te bereiken, maar ook om verhalen te vertellen. De ‘Prachtige Plannen’ worden beknopt voorgesteld op de radio en toegelicht in de podcasts.”
 
In totaal staan zes projecten – drie in elke landstaal – op het programma. Ze worden allemaal aangekondigd in radiospots van 30’’ en vier plannen (twee in het FR en twee in het NL) komen aan bod in een podcast. Tegelijk leggen spots van 10’’ de link tussen de positioneringscampagne en de verzekeringsoplossingen van P&V. “Radio is goedkoper dan tv maar scoort minstens even straffe reach en is geschikt om te werken op merkbekendheid. Bovendien is de combi radio + podcast een opvallende mediakeuze in de verzekeringssector”, besluit Stijn Gansemans.
 
Het audioluik wordt versterkt door online video’s van 15’’, DOOH en een lokale SoMe aanpak, alsook e-mailing naar de consultants van P&V.
Assets :
Credits :
  • Client : P&V Verzekeringen (P&V Group)
  • Contacts : Dirk Wauters, An Van den Cruyce
  • Agency : Dallas Antwerp
  • CD : Stijn Gansemans
  • Creation : Fauconnier+Selfslagh
  • Creation : Stijn Gansemans
  • Account Director : Tom Eilers
  • Account Manager : Babs Bautmans
  • Radio Production Company : R.A.F.
  • Radio Production Company : La vita e media
  • Digital Production : Brian Van Malderen
  • Film Production Company : Dallas Antwerp
  • Video Creative : Jan-Dries Daans
  • Social Media : Noémie Léonard, Pauline Oppalfens, Sofie Verbruggen
  • Design & DTP : Marijke Van de Voorde
  • Media Agency : Universal Media