Fr
Close

Campaigns

BBDO heeft het beste voor met Lampiris

Zondag 18 April 2021

BBDO heeft het beste voor met Lampiris

Vorig najaar won BBDO de competitie die Lampiris organiseerde voor de toekenning van zijn 360° communicatiebudget. Zes maanden later lanceert het duo zijn eerste imagocampagne: we hebben allemaal het beste voor.

“Lampiris heeft de ambitie om mensen te helpen minder en beter energie te verbruiken, omdat we ervan overtuigd zijn dat iedereen een dagelijkse rol kan spelen in de energietransitie”, aldus de adverteerder. “Met BBDO zijn we echter tot de vaststelling gekomen dat consumenten overspoeld worden met informatie die leidt tot meer vragen dan antwoorden wat de mogelijke concrete acties betreft.”
 
“Met zijn nieuwe campagne wil Lampiris daar verandering in brengen, zonder zich te bezondigen aan greenwashing. Het wil oprecht met de consument over zijn bestaansreden praten”, vervolgt Jan Dejonghe, CD bij BBDO. “Het merk verkiest een heldere en oprechte kijk op de hindernissen die in de weg zitten om in actie te schieten, om de eenvoudige en concrete oplossingen die het biedt voor verantwoorde energie en een duurzamere wereld beter te promoten.”
 
Die positionering wordt weerspiegeld in een nieuwe baseline: ‘We hebben allemaal het beste voor’. “Lampiris staat radicaal aan de kant van de consument, zoals altijd al in het verleden”, vervolgt de CD. “Niet alleen als je kijkt naar de prijs en het aanbod, maar ook door dichter bij zijn dagelijkse beslommeringen te staan en zijn taal te spreken. Met zijn eenvoudige en pragmatische oplossingen helpt Lampiris consumenten dagelijks de juiste keuze te maken; dat doet het door de lastige dilemma’s inzake milieu weg te werken, zoals met de vraag of een elektrische auto goed is voor het milieu, ondanks zijn batterijen. Lampiris hervat dus zijn rol van ‘menselijke challenger’ en maakt een duidelijk verschil in een markt waar de consumenten volledig het noorden kwijt zijn.”
 
Om dit nieuwe verhaal te vertellen kozen Lampiris en BBDO voor een lanceringscampagne op televisie, met nogal ongebruikelijke formaten, waaronder een 60’’-spot, maar ook dagbladpers en een online luik met een uitgebreide digitale campagne (social, display en native).
 
“De soundtrack van deze campagne is het bekende ‘Fais comme l’oiseau’, van Michel Fugain”, besluit Jan Dejonghe. “Met zijn tekst en melodie vat het nummer perfect het gevoel van de consumenten samen en vertaalt tegelijk hun verlangen bij te dragen aan een betere wereld.”


Assets :
Credits :
  • Client : Lampiris
  • Contacts : Marc Bensadoun, Anne-Françoise Degryck, Peter Coun, Dirk Biesmans, Laura Walckiers, Nicolas Boogaerts
  • Agency : BBDO BELGIUM
  • CD : Jan Dejonghe
  • CD : Arnaud Pitz
  • Creation : Vincent De Roose
  • Creation : Benoit Hilson
  • Creation : Gilles André
  • Creation : Ariane Floderer
  • Creation : Vincent Abrams
  • Creation : Thibault Jacobs
  • CCO : Eva De Gendt
  • Account Team : Lore Desmet, Pauline Verboomen, Alice Platteau, Gill Cauwenberg
  • Strategy : Sofie Verstreken, Jesse Donkor, Kim Leunen
  • Head of Design : Eric Leurquin
  • Design : Piet Boeykens
  • Copy Fr : Siglinda Paquay
  • Copy Nl : Debby De Ridder
  • Head of RTV : Patricia Van De Kerckhove
  • RTV Producer : Renée Vermeire
  • Film Production Company : Lovo
  • Executive Producer : Bert Brulez
  • Producer : Cho Kuo
  • Post-producer : Hervé Closset
  • Director : Helvetica
  • Editor : Patrice Gautot
  • Grading : Kene Illeghems
  • Sound studio : BBDO productions. Mathieu Schots, Eva Segers
  • Music : Sonhouse
  • PR : BCW
  • Media Agency : Wavemaker, Semetis